Martin Scorsese közel száznyolcvan perces filmje alatt nagyjából hatszor lehet összerakni a Lego kis Lamborghini Countach 5000 S-ét, de A Wall Street farkasa még így évekkel a 2013-as premier után is annyira a képernyőre ragaszt, hogy ez tényleg csak elméletben lehetséges. Annyi viszont egészen biztos, hogy a ritka sportautó összetörését sokkal olcsóbban is meg lehet úszni.

Már akkor legendák keringtek a film körül, amikor forgatták, de ez nem csoda a nagy Martin Scorsese esetében, aki olyan sztárokat trombitált össze, mint Leonardo DiCaprio vagy Matthew McConaughey, de több értelemben is felejthetetlen a gyönyörű Margot Robbie és a bolondos Jonah Hill alakítása. Miközben DiCaprio igazi sztárgázsit kapott azért, hogy Jordan Belfort bőrébe bújt, addig Hill mindössze hatvanezer dollárért vállalta a filmet. Egy interjúban elmondta, hogy ez volt a lehető legalacsonyabb összeg, de képes lett volna fizetni is azért, hogy a híres rendezővel dolgozzon.

Szürreális százmillió dolláros költségvetésből készült A Wall Street farkasa, de még ebből is jelentős szerepet tudott kiharapni a Lamboghini Countach.

Amíg a legtöbb filmben az ilyen nagyértékű autók törését megoldják replikákkal, addig itt Martin Scorsese ragaszkodott a hitelességhez. Állítólag nem volt elégedett azzal, ahogy a másolatok gyűrődtek, ezért a filmhez egy 550 ezer dolláros Lamborghini Countach 25th Anniversary-t szereztek be, majd törtek össze kegyetlenül az egyik leghíresebb jelenethez.

Ez az autó egyike volt annak a 23 darab fehér fényezésű és fehér bőrkárpitos Countach-nak, melyet az amerikai piacra szállítottak. Ennek legfeltűnőbb nyoma a helyi előírásoknak megfelelően kisebb koccanásokat elviselő bumfordi lökhárító. Az információt autót leszállító férfi erősítette meg az IMCDb-nek, valamint hozzátette, hogy az évfordulós Countach egy rendkívül jó állapotú, mindössze 7000 mérföldet (11 300 km) futott darab volt.

Biztosan nem tudható, de az összetört Countach alkatrészeit a készítők a pletykák szerint elárverezték a forgatás után. Az aukciós oldalakon ajtók, lámpák és a motorháztető bukkant fel, a rendkívül drága szélvédőt pedig egy típusra specializálódott műhely vette meg.

Nem bízták a véletlenre az autókat, a filmben felvonultatnak mindent, amitől a történet hitelesen vezet át a 80-as évekből a 90-es évekbe.

Jordan Belfort karaktere egy 1983-as Toyota Celicában kezdi, majd megfordul alatta egy klasszikus Jaguar E-Type, de felbukkan benne egy Ferrari 512TR és egy fehér Testarossa is, valamint a Bruno Sacco korszak két legszebb Mercedese, az R129-es SL és a W140-es S-osztály is.

Megoszlanak a vélemények arról, hogy vajon tényleg kár volt-e a Countach-ért, mert a huszonötödik évfordulós kiadás az egyik legerősebb és legjobb vezethetőségű mind közül, ugyanakkor nagyon eltávolodott a Marcello Gandini által rajzolt eredeti formától. Pedig az autót áttervező Horacio Pagani minden vonalat meg tud indokolni rajta. Nagyobb hűtőnyílásai miatt hatalmasat javult a Countach korábban hírhedt hőmenedzsmentje, valamint az aerodinamika és a vezethetőség is.

Talán pont a megosztó elemek miatt döntöttek úgy a Legónál, hogy a letisztult ékforma és a túltolt műanyagok közötti középutat választják a készlethez, ami leginkább egy Countach 5000S-re hasonlít. A 80-as évek elején megjelent modellen már rajta vannak a sárvédőszélesítések és a nagy méretű légbeömlők az utastér mögött, de még sok ponton visszaadja az eredeti formát.

Összerakni nagyjából harminc perc tömény nyugalom egy húzós munkanap után.

Ez a 262 darabos készlet messze van a bevallottan felnőtteknek szánt Icons szettektől, de a Speed Champions sorozat az, amit csillogó szemmel emelsz le a polcról azzal az átlátszó indokkal, hogy majd segítesz összerakni a gyereknek.

Tipikus olasz kikötői úton suhan a Lamborghini Countach a doboz grafikáján, a felbontva ott van benne a két műanyag zacskó (amit illene már száműzni a csomagolásból és valami fenntarthatóbbra cserélni) és a több mint nyolcvan oldalas összeszerelési útmutató.

Elmaradhatatlan a matricacsomag is, amit a legkevésbé kedvelek az egészben, mert frusztráló pontosan felragasztani, hanem mert rondán öregszenek. Itt a legtöbb matrica átlátszó, így nincs színeltérés a kockák fehérjétől. Igényesebb nyomatott elemek is vannak a készletben, mint a telefontárcsa jellegű felnik és az utastér plexiburája.

Építése pont úgy kezdődik, mint a többi hasonló autóé, különösebb easter egg-ek sincsenek benne, mint a Koenigsegg Jeskóban, de vannak benne érdekes technikák. Az orr lapos szögét adó zsanér már több autón is megjelent, az igazán érdekes a hátulja, ahol kevéske Technic elemmel döntik meg a hátsó sárvédőt és az ablak mögötti légbeömlőket. Oldalán még a jellegzetes NACA légbeömlő is megjelenik.

Apró teret adott a szabad kreativitásnak a Lego, én pedig éltem vele.

Rikító piros belterének formái szinte még passzolnak is a Countach belteréhez, hiszen épp annyira egyszerű háromküllős kormány van benne és vonalzóval rajzolt műszerfal. A két ülés között a Legóban is ott van az ötfokozatú kézi váltó karja. Ahogyan az igazi középmotoros autóknál, úgy itt sem volt különösebb akadálya annak, hogy jobbkormányos verziót csináljak belőle. Ehhez egyszerűen átpakoltam a kormányoszlopot a másik oldalra és azonnal ritkább lett a klasszikus Lamborghini. Összetartó íves elemek között felbukkanó piros kúp adja hitelesen a Legón a Countach hátulját, melyre felkerült a szárny és a négy kipufogócső is.

Nincs felfelé nyíló ajtaja és nem fehér a beltere, a minifigura pedig nem olyan hajlékony, mint a Quaalude mámorában kúszó Jordan Belfort, de azért Legonardo DiCaprio is egész jól alakítja a bemindenezett tőzsdei szélhámost. A Lego Countach hatalmas előnye pedig az, hogy a törés után újra össze lehet majd rakni.

Ez is érdekelhet:

Pénz beszél, farkas vonyít – A Wall Street farkasa-kritika

Scorsese biztosra ment; az év végére időzítette minden idők egyik legszórakoztatóbb bukástörténetét, hogy még véletlenül se felejtsük ki 2013 legjobb filmjei közül.

Mutatunk egy Countach-t, aminél már csak a róla készült képek jobbak

Sikerült megfogni az ikonikus Lamborghini hangulatát ezekkel a fotókkal.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Hathengeres turbómotorral már Európában is helyet követel a Ram 1500

Bruno Sacco, a legszebb Mercedesek atyja

Nem fog több taxit gyártani a Mercedes, pedig évtizedekig profin csinálták

További cikkeink a témában