Két éve, amikor a Civic Type R elhódította a leggyorsabb fronthajtású autó címét a Nürburgringen, már sejteni lehetett, hogy a Renault nem hagyja annyiban. Most bejelentették, hogy a 300 lóerős Megane RS Trophy-R megszerezte a körrekordot.
8 perc 17 másodperces köridejével 2008-ban a Megane RS állította be az első fronthajtású rekordot a Nordschleifén, majd minden egyes generációval lejjebb szorították ezt az eredményt. Az elsőséget korábban tartotta a Leon Cupra és a Golf GTI is, két éve pedig a legújabb Civic Type R autózott új rekordot 7 perc 43,8 másodperccel. Most ezt döntötte meg a Renault.
A Megane RS legújabb kivitele a 300 lóerős Trophy alapjára épül, de a Trophy-R annál még 130 kilogrammal könnyebb.
A jelentős súlycsökkentést a hátsó ülések és a kárpitok egy részének kiszerelésével érték el, ezen kívül bukócső került az autóba, aminek az aerodinamikáját és a futóművét is átdolgozták.
A módszer egyáltalán nem új, már a Honda is hátsó ülések és infotainment nélküli, bukócsővel és pályára szánt, de közúti használatra alkalmas abroncsokkal érte el az előző rekordot, és a korábbi csúcstartó Golf GTI is a lecsupaszított Clubsport S kivitellel hódította meg a pályát.
A Volkswagenhez hasonlóan a Renault-nál is néhány száz példányban elkészül és megvehető lesz a rekorder Trophy-R.
A Megane RS eredménye 7 perc 40,1 másodperc a Nordschleife 20,6 kilométeres régi szakaszán,
ami csaknem három másodperccel gyorsabb a Hondánál, és új rekordot jelent. A Nürburgring mostantól hivatalosan új 20,832 kilométeres körén pedig 7 perc 45,389 másodperc alatt ért vele körbe Laurent Hurgon pilóta, és ez egyben referencia is a többi márkának.