Két éve, amikor a Civic Type R elhódította a leggyorsabb fronthajtású autó címét a Nürburgringen, már sejteni lehetett, hogy a Renault nem hagyja annyiban. Most bejelentették, hogy a 300 lóerős Megane RS Trophy-R megszerezte a körrekordot.

8 perc 17 másodperces köridejével 2008-ban a Megane RS állította be az első fronthajtású rekordot a Nordschleifén, majd minden egyes generációval lejjebb szorították ezt az eredményt. Az elsőséget korábban tartotta a Leon Cupra és a Golf GTI is, két éve pedig a legújabb Civic Type R autózott új rekordot 7 perc 43,8 másodperccel. Most ezt döntötte meg a Renault.

A Megane RS legújabb kivitele a 300 lóerős Trophy alapjára épül, de a Trophy-R annál még 130 kilogrammal könnyebb.

A jelentős súlycsökkentést a hátsó ülések és a kárpitok egy részének kiszerelésével érték el, ezen kívül bukócső került az autóba, aminek az aerodinamikáját és a futóművét is átdolgozták.

A módszer egyáltalán nem új, már a Honda is hátsó ülések és infotainment nélküli, bukócsővel és pályára szánt, de közúti használatra alkalmas abroncsokkal érte el az előző rekordot, és a korábbi csúcstartó Golf GTI is a lecsupaszított Clubsport S kivitellel hódította meg a pályát.

A Volkswagenhez hasonlóan a Renault-nál is néhány száz példányban elkészül és megvehető lesz a rekorder Trophy-R.

A Megane RS eredménye 7 perc 40,1 másodperc a Nordschleife 20,6 kilométeres régi szakaszán,

ami csaknem három másodperccel gyorsabb a Hondánál, és új rekordot jelent. A Nürburgring mostantól hivatalosan új 20,832 kilométeres körén pedig 7 perc 45,389 másodperc alatt ért vele körbe Laurent Hurgon pilóta, és ez egyben referencia is a többi márkának.

Ez is érdekelhet:

300 lóerős lett, már vinnénk is pályára az új Renault Megane RS-t

Megérkezett a pályanapokra szánt Trophy változat.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Laurin és Klement ma ezzel utazna – Škoda Superb Combi L&K-teszt

Itt van a Tesla önvezető taxija

A világ legnagyobb autógyártója visszatér az F1-be

További cikkeink a témában