Gyerekként repülő autókat képzeltünk 2020-ra, ha négy év késéssel is, de megkapjuk: jövőre indul az Airspeeder versenysorozat.
Már 350 tesztrepülésen is túl vannak az ausztrál Alauda Aeronautics startup eVTOL járművei – jövőre pedig élesben is bevetik őket, méghozzá egymás ellen:
elindul az Airspeeder versenysorozat, ahol a levegőben repülő autók 360 km/órás sebességgel előzgetik majd egymást.
Az Alauda Aeronautics a héten mutatta be a függőleges le- és felszállásra képes (eVTOL) Airspeedert elektromos „repülőautó” negyedik változatát. A járgányt (ha szabad ilyet mondani rá) egy MW-os hidrogén turbógenerátor, valamint négy, kerékszerű rotor hajtja – az utóbbiak állíthatóak függőleges vagy vízszintes légi mozgáshoz is.
A cég szerint a „mesterséges intelligenciával működő kardántengelyes tolóerő-technológia” nagyjából egy Forma–1-es autó vagy egy vadászrepülőgép kezelhetőségét hozza, vagyis a negyedik generációs fejlesztés, az Mk4
nemcsak piszok gyors egyenes vonalban haladva, de manőverezni is hihetetlen pontosan lehet vele, ami elengedhetetlen, ha egymás ellen versenyeznek.
Márpedig versenyeznek, mert jövőre, a fejlesztések újabb körében már versenysorozat indul.
A 950 kilós Airspeeder Mark 4 álló helyzetből 30 másodperc alatt képes elérni a 360 km/h sebességet.
Ha beválik, a technológia teljesen új színt hoz majd a motorsportba. Ráadásul pilótákkal, mert bár a korábbi generációkat még távirányítással vezérelték, az Mk4-est már emberek kezelik majd. Az eddigi eredmények meggyőzőek: az Mk3-as több mint 350 tesztrepülést teljesített, és próbaversenyeket tartottak vele az ausztráliai Adelaide-ben.
Jöjjön, aki innovatívnak érzi magát!
Az Alauda már talált néhány komoly támogatót – az Intelt vagy a luxusórákat gyártó IWC Schauffhausent –, de további gyártó partnereket keres a „motorsport forradalmához”.
„Mi, és a világ felkészültünk a pilótás repülő autók versenyére – mondja a startup igazgatója, Matt Pearson. – Megépítettük a járművet, kitaláltuk a sportot, biztosítjuk a helyszíneket, szponzorokat és partnereket keresünk. Itt az ideje, hogy a világ legprogresszívebb, leginnovatívabb és legambiciózusabb autómárkái, OEM cégei és motorsportcsapatai csatlakozzanak a valóban forradalmian új projektünkhöz.”
Az első pilótás tesztrepülést március végén végzik majd, a repülőautó az Alauda szerint 2024-re versenyre kész lesz.
(Forrás: HydrogenInsight)
Ez is érdekelhet: