Mindenütt vonalak, szinte üvegből van az egész autó, a kijelzők fénye pedig kifelé szórja a fotonokat a Lexus LF-ZC elektromos limuzin koncepcióból, melynek premierjét a 2023-as Japan Mobility Show-ra időzítették.
Izgalmas elektromos tanulmányautókat mutatott be a Toyota melyek között van sportautó és divatos szabadidő-autó is, de a klasszikus szedán futurisztikus átiratát sem hagyták ki a sorból. Az LF-ZC-vel azonban nagyon komoly célja van a Lexusnak, amihez mindent be is vetnek.
Ezzel a tanulmányautóval egyenesen a Tesla Model 3-nak üzentek hadat, tehát a világ egyik legjobban fogyó villanyautójának.
Lehet röhögni a késéseken és a botladozásokon, a széthulló elemeken és a rettenetes illesztéseken, de a mindenhol elképesztően népszerű Model 3 a Teslát és Elon Muskot igazolja. A Lexus LF-ZC sem véletlenül vette célkeresztbe, méghozzá annyira, hogy ebben az autóban olyan technológiákat használnak, amiket a Tesla is.
Egyre több gyártó áll át az amerikai piacos modellek esetében a Tesla töltőcsatlakozóira, de ennél tovább is mentek a japánok, mert az LF-ZC-ben épp olyan egyetlen nagy elemből préselt vázelemek (gigacasting) vannak, amilyeneket a Teslák ígérnek. Költséghatékonyabbá és gyorsabbá teszik a gyártást, ezért a tervek szerint három elemből áll majd a jövő Toyota és Lexus modelljeinek padlólemeze. Ezekbe könnyen integrálható a gyártás során a villanymotor és az akkumulátor.
Most viszont nem a Tesla van késésben, hanem a tűpontos japánok.
2017 júliusában indult be a Model 3 gyártása, a közelmúltban pedig alapos frissítésen esett át, ellentétben a Lexus LF-ZC-vel, aminek kapcsán csak annyit tudtak megígérni, hogy néhány éven belül megérkezik a szériaváltozat.
Nagy üvegfelületei mögött világos utastér van, ami tele van kijelzőkkel. Mivel a bZ4x-ben bemutatott elektromos kormánymű van az LF-ZC-ben, ezért szinte mindig a vezető keze közelében vannak a kis érintőképernyők mellette. Az utas külön kijelzőt kap, a szélvédőre pedig kiterjesztett valóság alapú head-up display vetít.
Ez is érdekelhet: