A Lexus már évekkel ezelőtt bemutatta a márka első kisbuszát, és az LM most megjelent új generációja az európai utakra is megérkezik. A japán márka négyüléses modellje a magánrepülőgépek kényelmét ígéri.
2019-ben a sanghaji autószalonon mindenki meglepetésére egy kisbuszt mutatott be a Lexus, de az LM névre keresztelt modell a távoli piacok kiváltsága maradt. Négy évvel később Sanghajban már az LM új generációját leplezték le, és számunkra azért is lehet érdekes, mert a fejedelmi kényelmet ígérő kisbusz az európai utakon is megjelenhet.
A feltűnő formájú kisbusz, ha lehet, még hatalmasabb lett az elődjénél. A hossza 8,5 centiméterrel 5,13 méteresre nőtt, csaknem kétméteres szélességével és magasságával termetes jelenség az új LM, amit első pillantásra Lexusnak ismerhetsz fel a különleges formájú fényszórókról és a jellegzetes mintájú, hatalmas hűtőmaszkról.
Az LM nem egyszerűen egy kisbusz a sok közül, a Lexus mérnökei ugyanis gondoskodtak róla, hogy kényelemben felvegye a versenyt a márka limuzinjaival és SUV-jeivel.
A karosszéria 50 százalékkal merevebb az elődjénél, a motortartó bakokat úgy alakították ki, hogy a vibrációk egyáltalán ne jussanak el az utasokhoz, és a hangszigetelés is bőséges.
Kisbuszhoz méltón hat- és hétüléses változatban is készül az LM, de a legérdekesebb a négyüléses kivitel, ahol két extra kényelmes fotel került a hátsó térbe. A hátul utazókat üvegfal választja le, amire egy 48 colos képátlójú tévét szereltek, de a hűtőszekrény, a prémium hifi és a hangulatfény sem maradt el.
A Lexus a magánrepülőgépek kényelmét ígéri.
A japán piacon kapható Toyota Alphard alapjára épülő LM-et kétféle hibrid hajtással gyártja a Toyota, ezek az új RX-ből ismerős 2,5 literes szívó- és 2,4 literes turbós motorral szerelt rendszerek. A márka azt állítja, hogy az új LM már hatvan országban kapható lesz, köztük néhány európai piacon is, ezért ha nálunk nem is forgalmazzák, az európai utakon találkozhatsz majd vele.
Ez is érdekelhet: