Eljött az ideje a ráncfelvarrásnak a Lexus kompakt méretű crossoverénél, és a megújulásból nem maradt ki az UX elektromos hajtású változata sem, aminek így már egészen jó a hatótávja.
Még csak három éve annak, hogy megérkezett a hibridek terén élen járó Lexus első elektromos autója, amit a kompakt UX-ből építettek. A 300e-vel szemben leggyakrabban megfogalmazott kritika az volt, hogy az 54,3 kilowattórás akkumulátora nem enged túl nagy hatótávot, a 315 kilométer szerénynek tűnt a riválisokhoz képest.
Három évvel a bemutatója után eljött a ráncfelvarrás ideje, és az UX feszes vonalain nem igazán változtattak, de az elektromos hajtású változat
lényeges újdonsága a jóval nagyobb kapacitású, 72,8 kilowattórás akkumulátor.
Az elektromos Lexus hatótávja ezzel 450 kilométerre nőtt a 17 colos kerekeken, és 440 km marad a 18-asokon is.
A hibrid UX-hez hasonlóan az elektromos modell is új infotainment rendszereket kapott, a 7 és 10 colos helyett 8 és 12,3 colos képernyők közül lehet választani, és ennél is fontosabb, hogy
az ülések közti touchpad helyett végre érintéssel lehet kezelni a kijelzőket,
ezért 14 centivel közelebb tették a vezetőhöz.
Az első kerekeket továbbra is 204 lóerős, 300 Nm nyomatékú motor hajtja, és megmaradt a korábbi japán autókra jellemző CHAdeMO töltőcsatlakozó is, a ma már kevésnek mondható 35 kilowattos töltési teljesítménnyel. A megújult UX jövő tavasszal érkezik az európai kereskedésekbe, a nagyobb akku miatt várhatóan magasabb áron.
Ez is érdekelhet: