Ettore Bugatti nem csak autókat készített, hanem egy fantasztikus repülőgépet is tervezett, amelynek a replikája most a földbe csapódott.
1938-ban ez a repülőgép legalább akkora feltűnést keltett, mint a Bugatti autói. Ettore Bugatti ugyanis nemcsak gyors és drága autókat készített, hanem egy repülőgépet is tervezett. A kompakt méretű, 9,24 méter szárnyfesztávú, 7,75 méter hosszú 100P meghajtásáról két, soros nyolchengeres, 450 lóerős motor gondoskodott, a kitűzött sebesség 830 km/óra volt, amikor egy Messerschmidt is csak 750 km/órát ért el.
Egy németországi versenyen indultak volna vele, de a második világháború kitörése közbeszólt. Jól elrejtették az 1939-ben készült egyetlen példányt, nehogy az ellenség kezére jusson. A háború után aztán egy amerikaihoz került, aki felújította volna, de ehelyett csak a motorjait szerelték ki Bugatti autók restaurálásához. A 100P végül többször is tulajdonost cserélt, ma az EAA Airventure Museum kiállításán tekinthető meg a wisconsini Oshkoshban.
Scott Wilson, az amerikai légierő veterán pilótája néhány társával együtt 2008-ban határozta el, hogy megépíti a Bugatti 100P replikáját. Az eredeti terveket néhány helyen módosítaniuk kellett, hogy képes legyen a levegőbe emelkedni a gép, amelynek lélegzetelállító formáján kívül az is az érdekessége, hogy a két légcsavarja egymással ellentétes irányban forog.
2015 augusztusában aztán felszállt a Bugatti, és most éppen a harmadik próbarepülését végezte, amikor a tragédia történt. Szemtanúk szerint egy oklahomai reptér közelében a Bugatti hirtelen balra fordult, majd a földbe csapódott. A 100P favázas szerkezete azonnal lángra kapott, de pilótája, Wilson már az ütközésnél életét vesztette.