Megszoktuk már, hogy a Liberty Walk műhelyében nem félnek belevágni a ritka típusokba. Szabtak már át Ferrari F40-et és Lamborghini Countach-t, most pedig a Mazda kilencvenes évekbeli, szárnyas ajtós sportkupéjából faragtak mini-Ferrarit.
Nagyon úgy tűnik, hogy Japánban szinte bármiből tudnak ikonikus autókat építeni. Gondoljunk csak a Mitsuoka Jaguart idéző Nissan Micrájára, de így lett Suzuki Jimnyből Mercedes G-osztály, és legutóbb még Lancia Delta is, és most a Liberty Walk állt elő egy nagyon aranyos autócskával, ami úgy néz ki, mintha egy Ferrari F40 LM összement volna a mosásban.
Persze nem egy igazi F40-est kicsinyítettek, hanem egy hasonlóan ritka típust építettek át.
Az Autozam AZ-1 neve ismerős lehet, ha a kilencvenes években lelkesen bújtad az autókatalógusokat, ez a Mazda és Suzuki együttműködéséből született, szárnyas ajtós kei-car 1992-től csak két évig készült, kevesebb mint ötezer példányban, mára a gyűjtők kincsének számít.
Mégsem féltek belevágni a Liberty Walk műhelyében, hogy a Ferrari F40 LM stílusában alakítsák át.
A 3,3 méter hosszú LB Works LB40 plexi alá rejtett fényszórói, szögletes idomai, kerek hátsó lámpái, és még a hátsó szárnya is a maranellói szupersportautóra emlékeztetnek, akárcsak a három kipufogóvég és a vörös színű kagylóülések az utastérben.
Műszaki téren nem változott az autó, az LB40-ben is az AZ-1-ből ismerős 657 köbcentis, háromhengeres, turbós Suzuki-motor dolgozik, amely 64 lóerős teljesítményre képes a kei-autók korabeli szabályai szerint. A mini-Ferrari nem olcsó, csak a karosszériaszett nyolcmillió forintnak megfelelő összeg, a teljes autó ára ennek több mint dupláját teszi ki.
Ez is érdekelhet: