Nem ez az első elektromos Lotus, de az első ötajtós modell a márka több mint hetvenéves történetében. Az Eletre a teljesítményén kívül a belső terének berendezésével is felkelti a figyelmed.

Elkerülhetetlen volt, hogy a Lotus is beszálljon a szabadidő-autók közé. A recept, ami a Porsche, a Maserati és a Lamborghini számára bevált, és alaposan megdobta az eladásokat, az angol gyártónál is működhet. Az újdonság bemutatója előtt egy nappal már elárulták, hogy a magyar életre kel ihlette a nevét, most pedig az Eletre részleteit is megismerhetjük.

A Lotus nevéről a kicsi, könnyű és fürge sportautók juthatnak eszedbe, és ezekből a tulajdonságokból itt legfeljebb a fürge lehet igaz.

Az Eletre jókora darab, több mint öt méter hosszú és két méter széles, de amiért mégsem tűnik egy hegyomlásnak, az a hosszához mérten visszafogott 1,63 méteres magasság és az ívelt tetővonal érdeme.

A dizájn talán emlékeztet a Lamborghini Urus megjelenésére, de az Eletre felvonultatja a Lotus formai jellegzetességeit, például

a karosszériának azokat a nyílásait, amelyeken keresztül szabadon áramlik a levegő,

és amiket az Evija kapott meg először. A legalább 22 colos kerekeken gördülő szabadidő-autónak példás az aerodinamikája.

Az Eletre az első ötajtós Lotus a márka több mint hetvenéves történetében,

és ennek megfelelően a panorámatetővel megvilágított belső tere is páratlanul tágas. A mikroszálas anyaggal kárpitozott utastér változattól függően négy- és ötszemélyes lehet, a csomagtartó 400 literes hátul, és még egy 77 literes rekeszbe is lehet pakolni az autó orrában.

A középkonzolt természetesen a 15,1 colos érintőképernyő foglalja el, amely OLED technikával lenyűgöző képet ad, és a hátsó utasok is kaptak egy kijelzőt. Az Eletre a kamerás visszapillantó mellett a legmodernebb vezetéstámogató rendszereket is megkapja,

képes a 2-es szintű önvezetésre, és amint jogilag lehetséges lesz, ennél többre is.

Az alumíniumból és szénszálas anyagból épült Eletre a méretéhez képest nem túl nehéz, körülbelül két tonnát nyom, mégis elképesztően megy. Az első és hátsó kerekekhez szerelt elektromotorok kombinált teljesítménye 600 lóerő, amivel

három másodpercen belül éri el a százas tempót, és akár 260 km/órával is száguldhat.

Az Eletre alapesetben 22 kilowattal tölthető, de a 800 voltos elektromos rendszert egy villámtöltőnél 350 kilowattal lehet tölteni, amivel 20 perc alatt 400 kilométerrel növelhető a hatótáv. A kiváló útfekvéshez szükséges felszerelésekről sem feledkeztek meg a Lotusnál, ezért

a légrugózás, az aktív kanyarstabilizátor és a hátsókerék-kormányzás is széria.

Sok szempontból új fejezetet nyit a Lotus történelmében az Eletre, amely könnyen a márka legnépszerűbb modellje lehet még úgy is, hogy az ára 120 ezer eurónál indul, ami jóval több, mint 40 millió forintnak felel meg. A kínai Geely tulajdonában lévő márka Wuhanban gyártja majd az autót, az első példányokat jövőre szállítják.

Ez is érdekelhet:

Ismerd meg Elisát, akiről Lotust neveztek el

A nevét viselő Lotus utolsó példánya Elisa garázsába kerül.

Az Esprit utódja lehetett volna ez a nyolchengeres Lotus

Giugiaro tervezte, de sosem vált valóra, az egyetlen prototípus most eladó.

A Lotus történetében véget ért egy fontos korszak

25 év után búcsúzik az Elise, és vele együtt minden Lotus, amit eddig ismertünk.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Több mint 500 lóerős családi szabadidő-autó a Kia EV9 GT

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés