Újszerű módon lép be az európai autópiacra a Lynk & Co, a Volvóhoz kötődő kínai márka első modelljét ugyanis eleinte csak havidíjjal lehet megszerezni, és ha másokkal is megosztod az autót, akkor olcsóbb lesz.

Nem könnyű egy teljesen új, ismeretlen márkát bevezetni egy olyan nagy elvárásokkal rendelkező autópiacra, mint az európai, de a Lynk & Co nem is a megszokott módon csinálja. Már évek óta tervezik, és most úgy tűnik, hogy valóra is váltják, megjelenhet az európai utakon a márka első modellje, aminek a neve egyszerűen 01.

A Lynk & Co nem lehet teljesen ismeretlen számodra, a túraautó-világbajnokságban is részt vesznek a Honda és a Hyundai ellenfeleként. A márka tulajdonosa az a kínai Geely, ami a Volvót is birtokolja, és ezzel máris

megnyugodhatsz az autó műszaki tartalmát és megbízhatóságát illetően, a 01 ugyanis a Volvo XC40-nel közös alapra épül.

A 01 egy kicsivel nagyobb, mint az XC40, a karosszériája 4,54 méter hosszú, a csomagtartója 466 literes.

A Lynk & Co kétféle változatban kínálja, és a hibrid az egyszerűbb: az 1,5 literes, háromhengeres benzinmotorja 143 lóerőre és 215 Nm-re képes, ehhez kapcsolódik egy 54 lóerős, 130 Nm nyomatékú elektromotor, a kombinált teljesítmény 197 lóerő.

Még érdekesebb a plug-in hibrid, amiben már 180 lóerős és 265 Nm nyomatékú a benzinmotor, 81 lóerőre és 160 Nm-re képes az elektromotor,

a kombinált teljesítmény 261 lóerő. Az akkumulátor 16,7 kilowattórás, aminek egy feltöltésével 70 kilométert lehet megtenni elektromosan.

A Volvóval ellentétben a Lynk & Co autóiban a végsebességet nem korlátozzák 180-nál: a hibridnél 190, a plug-in hibridnél 220 km/óra a vége.

Kínában már évek óta kapható a 01, amit egy kicsit átalakítottak az európai piacra. Igényesebb és biztonságosabb lett az autó, modernebb belsőt kapott, online kapcsolatos nagy érintőképernyővel.

A minél egyszerűbb gyárthatóság érdekében a Lynk & Co csak egyféle felszereltséggel készíti a 01-et, amit fekete vagy kék színben lehet választani.

Nem is feltétlenül kell megvenni az autót, a Lynk & Co ugyanis kezdetben előfizetéses rendszerrel vezeti be a 01-et az európai piacra.

Az autó 500 euróba, azaz 180 ezer forintnak megfelelő összegbe kerül egy hónapban, ami a karbantartást is tartalmazza, a szolgáltatás része, hogy a legközelebbi Volvo-szervizbe viszik az autót.

A hagyományos lízinghez képest azonban lehetőséged lesz a havidíj csökkentésére azzal, hogy másokkal is megosztod az autót.

Mindez úgy működik, mint a car sharing szolgáltatások, egy okostelefonos alkalmazással lehet elérhetővé tenni az autót, amit mások szintén ezzel az applikációval vihetnek el.

A Lynk & Co első kirendeltsége ebben a hónapban nyílik Amszterdamban, az előfizetők toborzása és az autók legyártása után néhány hónap múlva indulhat a szolgáltatás.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés