A Manor úgy érzi, be nem fejezett ügye van a Forma–1-ben.

A Manor – pontosabban az F1-es csapatot működtető Just Racing Services Ltd. – csődeljárás alá került még 2017 elején, mivel működtetéséhez folyamatos befektetés lett volna szükséges, ám a brit istálló tulajdonosa, Stephen Fitzpatrick kihátrál a bizniszből, vagyis a csapat 2017-ben már nem is áll(hatot)t rajthoz az F1-ben.

Helyette a hosszú távú autós gyorsasági világbajnokságon (WEC) szerepel, idén ráadásul annak csúcskategóriájában. Graeme Lowdon csapatvezető ugyanakkor nem zárja ki annak lehetőségét, hogy visszatérjenek az F1-be, már csak azért sem, mert

„úgy gondolom, hogy befejezetlen ügyünk van az F1-ben”.

Ám ehhez nekik is pont az kell, mint számos, a visszatérésen gondolkozó autógyárnak: a költségek csökkentése, máskülönben

„ha nem lesz költségvetési korlát és ugyanilyen mértékűek maradnak a költségek, akkor nem tudunk visszatérni.”

Az FIA és a Liberty Media dolgozik az ügyön, céljuk, hogy minél több autógyárat be- és visszacsábítson a sportágba.

Nem könnyű beszállni az F1-be, két komolyabb feltétele van:

  • le kell tenni 20 millió dollár garanciaként,
  • be kell nyújtani egy ötéves üzleti tervet, ami bizonyítja, hogy anyagilag és technikailag is versenyképes tud maradni az istálló.

A Pirelli tudja a megoldást az F1 egyik rákfenéjére

Az F1 hivatalos gumiszállítója is hiányolja az előzéseket, van is ötlete a probléma orvoslására.

(Fotó: Getty Images)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Fura szerzet ez a kínai platós szabadidő-autó

Budapest végre biztonságban van, elkészült a Szellemirtók szolgálati Ladája

Mennyire vagy képben 2024 autós eseményeivel?

További cikkeink a témában
Vagány és érzéki dizájncuccok karácsonyra, amivel tuti meglepetést okozol
Hirdetés