Nigel Mansell harmincéves Williamse a mai napig is tart F1-es rekordokat, június végén, július elején pedig sűrű napjai voltak: előbb a brit világbajnok vezette, majd Vettel, karbonsemleges üzemanyaggal.
Nigel Mansell legendás Williamse, amivel fölényesen megnyerte az 1992-es F1-es világbajnokságot abban a szezonban 16 versenyen állt rajthoz – június végén és július elején azonban tíz napon belül kétszer is felbőgött a motorja, előbb a maga Mansell ült ismét a volánja mögé a Goodwood fesztiválon, majd a kocsit pár éve megvásároló Sebastian Vettel vezette a Brit Nagydíj hétvégéjén.
Mansell a Goodwood záróakkordjaként tett meg egy tiszteletkört a jó öreg FW14B-vel, majd leparkolt a Goodwood House előtt, majd annak erkélyéről integetett a több ezer rajongójának.
„Ismét felhajtani a Goodwood dombra különleges pillanat volt a Williamsnek és nekem is – mondta utóbb Mansell. – Hatalmas volt a világ minden tájáról érkezett rajongók előtt autózni, egy újabb emlék, amit ápolni fogok.”
Mansell 15 évet töltött az F1-ben, 31 futamot nyert, 59-szer állhatott dobogóra, és ugye 1992-ben behúzta a vb-t is, egy évre rá pedig a IndyCar sorozatot nyerte meg.
Az FW14B korszakos autó volt, a szezon 16 futamából tízet megnyert, ebből kilencet Mansell-lel. A most 69 éves pilóta néhány rekordja a mai napig is fennáll: a legnagyobb arányban begyűjtött pole-ok egy idényben (88%) és a legtöbb győzelem a pole-ból egy szezonban (9).
A Goodwood fesztiválon a Williams Racing további három autót is felvonultatott: a jelenlegi FW44-est, Damon Hill 1996-os vb-győztes FW18-asát és az FW19-est, ami Jacques Villeneuve-öt repítette a bajnoki címig.
Egy hétre rá aztán, a Brit Nagydíj vasárnapján az FW14B-t Vettel is vezette.
Az Aston Martin F1-történelemért rajongó pilótája 2019-ben 2,7 millió fontért megvette az autót, amelyen ugyanúgy piros 5-ös rajtszám szerepelt, mint a Vettel első világbajnoki címét hozó autón. Ráadásul Vettel már a gokartban is 5-össel versenyzett, így számára ez „sokkal több, mint egy autó 30 évvel ezelőttről.” A bemutató ötlete is tőle származott.
Na de mindezen felül Vettel teljesen fenntartható, karbonsemleges üzemanyaggal körözött Silverstone-ban, mert szerinte a történelmi autókat környezetbarát módon üzemeltetni „fontos ahhoz, hogy életben tartsuk ezeket a kocsikat és a történelmüket”.
„Nem volt könnyű megtalálni a megfelelő üzemanyagot, de miután ráleltünk, onnan minden nagyon egyszerűvé vált, egy bejáratás kellett mindössze. Pontosan ugyanolyan hangja van és vezetni is ugyanolyan” – jegyezte meg a karbonsemleges üzemanyagról Vettel.
Persze nem ment a limiten a kocsival, nem is ez volt a lényeg, sokkal inkább a szórakoztatás, és annak felmutatása, hogy fenntartható módon, a jövőre is gondolva hódoljunk „mindannyiunk szenvedélyének”, a motorsportnak.
„Sokféle kulturális kifejezés létezik, művészetek, zene, míg számunkra az autóvezetés, az autóversenyzés jelenti az önkifejezést, és kár lenne, ha ez megszűnne.
Ez is érdekelhet: