A Goodwood Festival of Speed igazi bakancslistás esemény minden rendes autóbuzinak. Nem véletlen, hogy a BMW ide időzítette az M sportrészleg 50 éves évfordulójának legnagyobb ünnepét és legfontosabb autójának világpremierjét.

Miközben a Goodwood Festival of Speed összes őlordsága, hercege, meghívott és fizető vendége jégbe hűtött italokat kortyolgat a gyepre felállított pavilonsor árnyékos oldalán, a Goodwood House két kilométeres, nem túl veszélyes, de igen látványos kanyarokkal tarkított, enyhe dombra felfutó aszfaltján a világ legszebb, legfontosabb, leggyorsabb, legújabb autói, folyamatosan, négy napon keresztül száguldanak fel és le. Ez nem egy hagyományos autóverseny, a nézőket is csak szalmabálák választják el a maximális decibelen üvöltő, benzinszagot árasztó gépektől. Ezen a néhány napon még szabadon lehet ünnepelni a sebesség, autózás élvezetét.

Az internetes pillanatfelvételek világában egy hagyományos autószalonnak már alig van értelme, egy okos autógyártó itt találja meg a legközvetlenebb kapcsolatot a kuncsaftokkal.

A BMW mindent bevetett, hogy az 50 éves M részleg évfordulójának híre eljusson minden sarokba.

Sugárhajtású repülők és tűzijáték festette kék-lila-vörös színűre az eget, a főbejáratnál pedig az öt legfontosabb M-es BMW díszelgett az ikonikus szobron. És ne gondoljátok, hogy maketteket húztak fel az oszlopokra: valódi gyűjtői darabokat rögzítettek a magasba.

Annak is komoly üzenetértéke van, hogy a M3-as Touring világpremierje került éppen erre a napra,

nem pedig valamilyen crossoveré vagy elektromos autóé. A BMW hisz a vásárlóerő szabad akaratában. Ebbe pedig belefér, hogy lehessen elektromos crossoverük, limuzinuk, vagy éppen 510 lóerős 3-as kombijuk.

Az első M3 Touring

1986-ban jelent meg a BMW M3, amiből a limuzinon kívül kupé és kabrió is volt az évtizedek során, de mostanáig kellett várnunk az első Touring változatra. A BMW-nél nem először játszottak el a kombi M3 gondolatával, az E46-os szériából építettek egy prototípust, de végül nem vált valóra, és az autót csak évekkel később, 2016-ban mutatták meg a nagyvilágnak.

Az M3 legújabb generációjából azonban tényleg gyártásba kerül a kombi, a bajorok izmos családi autóját tehát nem véletlenül a goodwoodi fesztiválon leplezték le. Ott, ahol a legtöbb az egy négyzetméterre eső autórajongó, és ahol nemcsak álló helyben, hanem padlógázon is megmutatják a régi és új autócsodákat.

Goodwood hangulata egy pillanat alatt beszippant, mutatunk egy pár képet, hogy megértsd, miről is beszélünk.

A kerti partinak és minifesztiválnak is nevezhető goodwoodi BMW-főhadiszálláson leleplezett újdonság teljes neve BMW M3 Touring Competition xDrive, ami azt jelenti, hogy a háromliteres, soros hathengeres motorja nem a 480, hanem

rögtön az 510 lóerős változatban kerül az orrába, 650 Nm maximum nyomatékkal.

Lássuk, mit lehet tudni az autóról!

A kombihoz szériafelszerelés nemcsak a nyolcfokozatú automata sebességváltó, de az xDrive összkerékhajtás is, amit azonban kívánságra hátsókerék-hajtásra lehet váltani a menetstabilizáló kikapcsolásával.

Az M3 Touring a BMW eddigi leggyorsabb kombija lett, 3,6 másodperc alatt gyorsul százra,

csak egy tizeddel több idő szükséges neki, mint a szintén összkerekes szedánnak.

Sok más autóhoz hasonlóan az M3 Touring végsebessége is 250 km/óránál korlátozott, de az M Driver’s csomag megrendelésével 280-ra tolható ki a limit. A vezetési élményről az M differenciál és az adaptív futómű, a megállásról az opciós karbonkerámia fékek gondoskodnak.

Az új M3 Touring még a driftelésedet is képes kiértékelni és pontozni.
A szélesített sárvédőkről, és a hatalmas hűtőmaszkról azonnal M3-ként ismered fel ezt a 3-as Touringot,

nem hagy kétséget felőle a hátsó légterelő, a diffúzor és a négy kipufogóvég sem. A tető érdekes módon alapból fekete, de plusz pénzért más színben is kérhető, ahogyan szénszálas kiegészítők széles köre is elérhető a kombihoz.

A szedánhoz és kupéhoz hasonlóan az M3 Touring is rendelhető karbonvázas kagylóülésekkel,

a műszerfal pedig már a ráncfelvarrott változat a dupla ívelt kijelzővel,

ahol 12,3 colos képernyő mutatja a számlapokat, és 14,9 colos érintőképernyőn kell minden mást kezelni. Sokan örülhetnek neki, hogy az iDrive forgótárcsáját megtartotta az M3.

A BMW ezzel régi adósságát törleszti, az M5-ből ugyanis kétszer, az E34-es és E60-as szériából is készült Touring, de

az M3-at most először lehet megrendelni ebben a praktikus, mégis izgalmas változatban.

Az ősztől kapható M3 Touring ezzel olyan neves konkurensek ellen száll ringbe, mint az Audi RS4 Avant és a hamarosan megjelenő új Mercedes-AMG C 63 S.

Ez is érdekelhet:

Soha nem látott prototípusokat mutatott meg a BMW M részlege

E46-os BMW M3 V8-as motorral? Jó lett volna!

Még mindig az igazi – BMW M3 Competition-teszt

Még hathengeres, még nem hibrid, kicsit se, és még mindig igazi sportkocsi.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Többször is előfordult már, hogy hárman harcolnak a vb-címért az utolsó futamon

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
37% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
38% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés