A Goodwood Festival of Speed igazi bakancslistás esemény minden rendes autóbuzinak. Nem véletlen, hogy a BMW ide időzítette az M sportrészleg 50 éves évfordulójának legnagyobb ünnepét és legfontosabb autójának világpremierjét.

Miközben a Goodwood Festival of Speed összes őlordsága, hercege, meghívott és fizető vendége jégbe hűtött italokat kortyolgat a gyepre felállított pavilonsor árnyékos oldalán, a Goodwood House két kilométeres, nem túl veszélyes, de igen látványos kanyarokkal tarkított, enyhe dombra felfutó aszfaltján a világ legszebb, legfontosabb, leggyorsabb, legújabb autói, folyamatosan, négy napon keresztül száguldanak fel és le. Ez nem egy hagyományos autóverseny, a nézőket is csak szalmabálák választják el a maximális decibelen üvöltő, benzinszagot árasztó gépektől. Ezen a néhány napon még szabadon lehet ünnepelni a sebesség, autózás élvezetét.

Az internetes pillanatfelvételek világában egy hagyományos autószalonnak már alig van értelme, egy okos autógyártó itt találja meg a legközvetlenebb kapcsolatot a kuncsaftokkal.

A BMW mindent bevetett, hogy az 50 éves M részleg évfordulójának híre eljusson minden sarokba.

Sugárhajtású repülők és tűzijáték festette kék-lila-vörös színűre az eget, a főbejáratnál pedig az öt legfontosabb M-es BMW díszelgett az ikonikus szobron. És ne gondoljátok, hogy maketteket húztak fel az oszlopokra: valódi gyűjtői darabokat rögzítettek a magasba.

Annak is komoly üzenetértéke van, hogy a M3-as Touring világpremierje került éppen erre a napra,

nem pedig valamilyen crossoveré vagy elektromos autóé. A BMW hisz a vásárlóerő szabad akaratában. Ebbe pedig belefér, hogy lehessen elektromos crossoverük, limuzinuk, vagy éppen 510 lóerős 3-as kombijuk.

Az első M3 Touring

1986-ban jelent meg a BMW M3, amiből a limuzinon kívül kupé és kabrió is volt az évtizedek során, de mostanáig kellett várnunk az első Touring változatra. A BMW-nél nem először játszottak el a kombi M3 gondolatával, az E46-os szériából építettek egy prototípust, de végül nem vált valóra, és az autót csak évekkel később, 2016-ban mutatták meg a nagyvilágnak.

Az M3 legújabb generációjából azonban tényleg gyártásba kerül a kombi, a bajorok izmos családi autóját tehát nem véletlenül a goodwoodi fesztiválon leplezték le. Ott, ahol a legtöbb az egy négyzetméterre eső autórajongó, és ahol nemcsak álló helyben, hanem padlógázon is megmutatják a régi és új autócsodákat.

Goodwood hangulata egy pillanat alatt beszippant, mutatunk egy pár képet, hogy megértsd, miről is beszélünk.

A kerti partinak és minifesztiválnak is nevezhető goodwoodi BMW-főhadiszálláson leleplezett újdonság teljes neve BMW M3 Touring Competition xDrive, ami azt jelenti, hogy a háromliteres, soros hathengeres motorja nem a 480, hanem

rögtön az 510 lóerős változatban kerül az orrába, 650 Nm maximum nyomatékkal.

Lássuk, mit lehet tudni az autóról!

A kombihoz szériafelszerelés nemcsak a nyolcfokozatú automata sebességváltó, de az xDrive összkerékhajtás is, amit azonban kívánságra hátsókerék-hajtásra lehet váltani a menetstabilizáló kikapcsolásával.

Az M3 Touring a BMW eddigi leggyorsabb kombija lett, 3,6 másodperc alatt gyorsul százra,

csak egy tizeddel több idő szükséges neki, mint a szintén összkerekes szedánnak.

Sok más autóhoz hasonlóan az M3 Touring végsebessége is 250 km/óránál korlátozott, de az M Driver’s csomag megrendelésével 280-ra tolható ki a limit. A vezetési élményről az M differenciál és az adaptív futómű, a megállásról az opciós karbonkerámia fékek gondoskodnak.

Az új M3 Touring még a driftelésedet is képes kiértékelni és pontozni.
A szélesített sárvédőkről, és a hatalmas hűtőmaszkról azonnal M3-ként ismered fel ezt a 3-as Touringot,

nem hagy kétséget felőle a hátsó légterelő, a diffúzor és a négy kipufogóvég sem. A tető érdekes módon alapból fekete, de plusz pénzért más színben is kérhető, ahogyan szénszálas kiegészítők széles köre is elérhető a kombihoz.

A szedánhoz és kupéhoz hasonlóan az M3 Touring is rendelhető karbonvázas kagylóülésekkel,

a műszerfal pedig már a ráncfelvarrott változat a dupla ívelt kijelzővel,

ahol 12,3 colos képernyő mutatja a számlapokat, és 14,9 colos érintőképernyőn kell minden mást kezelni. Sokan örülhetnek neki, hogy az iDrive forgótárcsáját megtartotta az M3.

A BMW ezzel régi adósságát törleszti, az M5-ből ugyanis kétszer, az E34-es és E60-as szériából is készült Touring, de

az M3-at most először lehet megrendelni ebben a praktikus, mégis izgalmas változatban.

Az ősztől kapható M3 Touring ezzel olyan neves konkurensek ellen száll ringbe, mint az Audi RS4 Avant és a hamarosan megjelenő új Mercedes-AMG C 63 S.

Ez is érdekelhet:

Soha nem látott prototípusokat mutatott meg a BMW M részlege

E46-os BMW M3 V8-as motorral? Jó lett volna!

Még mindig az igazi – BMW M3 Competition-teszt

Még hathengeres, még nem hibrid, kicsit se, és még mindig igazi sportkocsi.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában