A megalapításának ötvenedik évfordulójára a BMW M részlegnél szétnéztek a raktárban, és elővettek négy olyan izgalmas prototípust, amelyek egészen közel jártak ahhoz, hogy gyártásba kerüljenek.

1972-ben alapították a BMW Motorsport részlegét, és az egyik első modelljük volt a 3.0 CSL, ahol a három betű a Coupé Sport Leicht rövidítése. A típusjelzés az évtizedek alatt elkísérte a márkát, több izgalmas különkiadás is készült ezen a néven, és most megmutatnak a rajongóknak négy olyan prototípust, ami akár valóra is válhatott volna.

A képeket nézve felmerülhet benned, hogy hiszen az E46-os M3-nak volt CSL változata.

Igen, de nem olyan, amit V8-as motor hajtott! Az M GmbH mérnökei az eredeti 3,2 literes soros hathengeres helyére az E39-es M5-ből származó 4,9 literes V8-ast szerelték, ezzel a teljesítménye 360-ról 400 lóerőre nőtt, és persze a hangja is sokkal izgalmasabb.

A nyolchengeres M3 végül csak később vált valóra, pedig ezt a prototípust is alaposan letesztelték, a raktárban álló autóban 10 ezer kilométer van. A BMW az E60-as M5-ből is tervezett CSL változatot, amihez az 5 literes V10-es motor űrtartalmát

5,7 literesre növelték, a teljesítménye 630 lóerő lett, ehhez 150 kilogrammos súlycsökkentés társult.

A receptet még tovább gondolták a BMW-nél az E63-as M6-hoz, amibe ugyanez az 5,7 literes V10-es motor és a duplakuplungos váltó került, de

a súlycsökkentés mellé aktív aerodinamika is járt, állítható első légterelővel és hátsó szárnnyal.

Az előző koncepciókhoz hasonlóan a BMW M6 CSL is a valóra nem vált ötletek közé került.

A prototípusok közt a legújabb az M2 CSL, ami az éppen kifutó 2-es Coupé legizgalmasabb változata lett volna.

Mivel a gyártásba került M2 CS is 450 lóerős volt, ezért annál is nagyobb teljesítményre, még több szénszálas elemre, bukócsőre és jelentős súlycsökkentésre számíthattunk volna, ha rábólintanak a BMW-nél erre az autóra.

A koncepciókat kétrészes videóban is bemutatják a BMW M lelkes munkatársai, érdemes megnézni:

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Mutatjuk, hol és hogyan készül a Mercedes-AMG One