Fokozzák az ellenőrzést az újabb halálos balesetek után.

Mintha a Budapest vagy az ország egyik legveszélyesebb útszakasza lenne az Árpád híd:

  • tavaly július elsején egy spontán kialakult közlekedési versenyből lett baleset, egy vétlen kerékpáros meghalt;
  • idén július 3-án egy feltehetően bedrogozott autótolvaj okozott balesetet, ő és két ártatlan ember meghalt, többen súlyosan megsérültek;
  • július 10-én a Népfürdő utcai felhajtónál gázolt el egy autós egy biciklist, aki súlyos sérüléseket szenvedett.

A tavalyi tragédia óta kiemelten figyelnek az Árpád hídra és annak közvetlen környezetére, nem tűrik, hogy „az Árpád hidat versenypályának nézzék”, és határozottan fellépnek „a deviáns közúti magatartás ellen” – jelentette ki pénteki helyszíni sajtótájékoztatóján Léránt Krisztián, BRFK közlekedésrendészeti főosztályának megbízott vezetője.

Mint mondta, az elmúlt egy évben a hídon 2538 felvételt készítettek sebességtúllépésről, többségében délután 6 és reggel 7 óra között: 19 esetben a hídon megengedett óránkénti 70 kilométeres sebesség dupláját mérték, 2200 esetben 86-95 km/órával közlekedtek autósok, a rekord pedig 161 km/óra volt. Ez nemcsak azért meghökkentő adat, mert több mint kétszerese a megengedett sebességnek, hanem azért is, mert már tavaly július végén beszámoltak egy 171 km/órás rekorderről.

Bár egy bedrogozott, forgalommal szemben hajtó autótolvaj és egy figyelmetlen, a biciklisnek járó elsőbbséget meg nem adó autós ellen aligha ér valamit a sebességmérés, sőt, saját bevallása szerint a rendőrség már a tavalyi tragédia előtt is tisztában volt vele, hogy a Hungária körút – Árpád híd vonala a versenyzők egyik kedvenc útszakasza, és szintén saját bevallásuk szerint mindent elkövettek ennek megakadályozására, az elmúlt hetek történései alapján úgy döntöttek, hogy az ellenőrzéseket tovább szükséges fokozni.

Megkérdeztük a rendőrséget, hányszor traffipaxoztak ott, ahol tudják, hogy gyorsulási versenyeket szoktak rendezni

Az Árpád hídi tragédia előtt is tudták, hol szokás száguldozni, és azt mondják, mindent meg is tettek ellene. Ugyanígy folytatják.

Újabb sebességmérésre alkalmas helyszíneket jelöltek ki, civil autókat is bevetettek, valamint a mozgás közbeni sebességmérésre alkalmas készülékeket is használják. Az elmúlt négy napban összesen 103 gyorshajtót kaptak el, a rekorder 129 km/órával hajtott.

A főosztályvezető kitért arra is, hogy az Árpád hídon elkövetett sebességtúllépések mennyisége és mértéke nem kirívóan magas a főváros hasonló adottságokkal rendelkező többi útszakaszához képest – akkor mondjuk adódik a kérdés, hogy a hasonló adottságú utakon miért nem fokozzák hasonlóan a mérések intenzitását.

Szerinted szükséges fokozni az ellenőrzést az Árpád hídon?

Ez is érdekelhet:

Van értelme újabb kamerákkal, fix traffipaxokkal próbálni megelőzni a következő Árpád hídi tragédiát?

Az időről időre tragédiába torkolló extrém közúti idiotizmus kezelésének nem az a módja, hogy a normális közlekedőket kezdjük jobban szívatni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

Ezekből a fotelekből még nagyobb élmény filmet vagy meccset nézni

További cikkeink a témában