Enyhül a dízelpara az új autó vásárlását fontolgatók körében.

A Porsche Hungaria hat népszerű online magazin (Totalcar, Vezess, Szeretlekmagyarorszag, NLC, na és persze a Roadster valamint a Player) bevonásával mérte fel, mikét vélekednek a magyar autósok valójában a dízelmotoros autókról. A kérdőíveket összesen 18 793 ember töltötte ki, az eredményből pedig az látszik, hogy a modern dízelek és azok károsanyag-kibocsátásának megítélése pozitív irányba változott.

Még mindig a benzin vagy a dízel a prioritás, az alternatív hajtás csak a harmadik

Az autóvásárlási terveket feltérképező online felmérésében a megkérdezettek több mint kétharmada nem számít a dízel hajtású autók kiszorítására vagy eltűnésére, és többen tervezik dízelüzemű gépjármű beszerzését is.
A válaszadók 72%-a tervez autót vásárolni az elkövetkezendő három évben, főként használtat és 3-5 évest vennének. Az autók hajtását tekintve Budapesten a benzinesek állnak elöl, őket követik a dízelek, majd a hibridek és az elektromos autók. Az is kiderült, hogy tízből egy válaszadó számára nem elsődleges szempont a hajtás kérdése, így még bizonytalan, milyen típusú autó mellett teszi le a voksát.

Míg a fővárosiak vásárlási terveiben a benzines autók dominanciája jellemző,  Pest megyében vagy a nem megyeszékhely méretű városokban már alig haladja meg a népszerűségük a dízelekét. A kisebb településeken lakók között fej-fej mellett halad a két hajtásmód. A benzinesek és a dízelek sikeréhez hozzájárul az is, hogy bár tudjuk, hogy az elektromos vagy a hibrid hajtású autók gazdaságosan üzemeltethetők és környezetkímélők, anyagi okokból a vásárlók még a benzines vagy dízel járművek mellett döntenének. A dízelek népszerűségét elsősorban a kedvező üzemanyag-fogyasztás magyarázza, a válaszadók 40%-a szerint ugyanis a dízel autók üzemeltetése a leggazdaságosabb.

Hogyan és mi alapján választunk autót?

A válaszadók 70%-a szeret saját maga tájékozódni az interneten autóvásárlás előtt, minden harmadik válaszadó pedig döntése előtt kikéri szakértő ismerőse véleményét is. Legfontosabb szempontjaink közé a márka, az ár és az üzemanyag-fogyasztás tartozik, a lista utolsó helyére pedig a szín került, amit nem sokkal előz meg a design és a környezetvédelem. Ez utóbbi kapcsán erőteljesen megoszlanak a vélemények: annak ellenére, hogy nem ez az elsődleges szempont autóválasztásnál, minden második kitöltő szerint már ez is fontosnak számít.

Közvetlen környezetünk – a család vagy a barátok – véleménye illetve befolyása a legkevésbé meghatározó tényező autóvásárlás előtt, és az aktuális kedvezmények, akciók szerepe is elhanyagolható. Kiemelten fontos szempont azonban az aktuális anyagi helyzet, a kereset, vagy a hitellehetőség, amit a válaszadók 79%-a meghatározó tényezőnek tart.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában