Az Outback az egyik első szabadidős kombi volt a piacon, és a legújabb generáció továbbviszi az elődök örökségét, persze a legújabb technikákat sem hagyta ki belőle a Subaru. Ha nem jönnek be az SUV-k, de emelt autót keresel, ez neked való lesz.
1993-ban jelent meg az első Outback, és bár a szabadidős terepkombi műfaját nem a Subaru találta fel, de a japán márka tette népszerűvé. 1997-ben kapta meg az eddigi legnagyobb konkurensét a Volvo V70 Cross Countryval, és az Outback azóta is kitartó szereplője ennek az egyedi kategóriának. A legújabb generációját a New York-i autószalonon leplezték le.
Az Outback ezúttal is a Legacy alapjára épül, amiből alig két hónapja hozták ki az új szériát.
A formája ennél subarusabb nem is lehetne, és mint eddig, az Outback ezúttal is megemelt futóművet kapott, amivel a hasmagassága 22 centiméteresre nőtt. A belső tér újdonsága pedig az a 11,6 colos, álló formátumú érintőképernyő, amit a Legacy is megkapott.
A motorok is a lépcsőshátú testvéréből kerülnek át, a 2,5 literes, 180 lóerős szívómotor és a 2,4 literes, 260 lóerős turbós erőforrás. Mondani sem kell, hogy az összkerékhajtás szériafelszerelés, akárcsak a fokozatmentes váltó.
Még nem biztos, hogy az Outback nálunk is kapható lesz, de érdekes alternatíva, ha nem kérsz az SUV-kből, viszont emelt autóra van szükséged.