A Maseratinak nagy hagyományai vannak a motorsportban, és egy évtizedes kihagyás után most az MC20-ból épített versenyautóval, a GT2-vel térnek vissza a pályákra.
A Maserati neve szorosan összefonódott a motorsporttal attól kezdve, hogy az alapító fivérek közül Alfieri Maserati megnyerte a kategóriáját a neves Targa Florio országúti futamán 1926-ban. A harmincas évek végén négyszer abszolút győzelmet is szereztek a versenyen egy Maseratival, és a márka a kezdetektől ott volt a Formula–1-ben, a legendás Juan-Manuel Fangio két világbajnoki címéhez is hozzájárult a Maserati, 1954-ben és 1957-ben.
Az ötvenes évek végén pénzügyi okokból intettek búcsút a Formula–1-nek, majd a sportautó-világbajnokságnak is, és évtizedeket kellett várni arra, hogy a Maserati visszatérjen a versenypályákra. 2005 és 2010 között az MC12-ből épített GT1-es pályagéppel indult a GT bajnokságokban a márka, majd ismét évtizedes szünet következett. 2022-ben beszálltak ugyan a Formula E-be, de inkább csak névadóként, idén már győzelmet is szereztek.
Mondhatjuk tehát, hogy az MC12 után sokat kellett várni a Maserati következő versenyautójára, a középmotoros MC20-ból épített GT2-re.
A paramétereiről még semmit sem árultak el, csak azt, hogy a 621 lóerős V6-os Nettuno motorját versenypályás használatra fejlesztették tovább, a karosszériát pedig a kategória előírásainak megfelelően szerelték fel extra légterelőkkel, amitől egyértelműen dögösebb lett a szériaváltozatban is szívdöglesztő sportkocsi.
A Maserati még az idén pályára küldi a GT2-est, amivel az Európa-bajnokságban indulhatnak privát csapatok,
jövőre már teljes szezont is futhatnak vele. A márkánál azt mondják, hogy a versenyautójukkal szeretnék feléleszteni és táplálni azt a versenyszellemet, ami a kezdetek óta inspirálta a Maseratit a nagyratörő célok elérésében. Ha ez azt jelenti, hogy az MC20-hoz hasonló álomautókkal állnak elő, akkor ezzel csak egyetérteni tudunk.
Ez is érdekelhet: