A Mazda3-at eddig is a legszebb autók között tartottuk számon a kompaktkategóriában, erre most itt az új generációja, ami szinte egy az egyben gyártásba viszi a Kai tanulmányautó vonalait. A japán újdonság belső tere és technikája is érdekes.
Az éppen egy éve bemutatott Kai Concept volt az előzetese a Mazda3 új, negyedik generációjának, és mostanra már tudjuk, hogy a japán gyártó minél többet megtartott a tanulmányautó fantasztikus formájából.
A karakteres hűtőmaszk, a szűkre húzott fényszórók és az izmos far a csodás hátsó lámpákkal olyan látványosra sikerült, hogy alig tudjuk levenni a szemünket róla.
A Mazda3 továbbra is ötajtós és lépcsőshátú változatban készül,
az előbbi a sportosabb, az utóbbi az elegánsabb típus. 4,46 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,44 méter magas az ötajtós, körülbelül akkora, mint az előző modell, de a tengelytávja két és fél centivel 2,73 méteresre nőtt, ami tágasabb utasteret ígér. A szedán 4,66 méter hosszú, hét centivel hosszabb a korábbinál.
A belső tér ennél letisztultabb aligha lehetne,
a karcsú kormánykerék mögött hagyományosak a számlapok, a középkonzol tetején stílusosan helyezték el a 8,8 colos érintőképernyőt, amelyen új rendszer fut, a kezelése a váltókar mögötti forgótárcsával is lehetséges. Ha a fekete belső neked túl komor, akkor elegáns fehér vagy burgundi vörös kárpitot is kérhetsz majd.
A motorkínálat az elődből ismerős 1,5 és 2 literes, négyhengeres, turbó nélküli benzines, valamint egy saját fejlesztésű 1,8 literes turbódízelből áll, és
hamarosan jön az új Skyactiv-X motor, ami a benzines és a dízelmotorok előnyeit egyesíti majd.
A váltó hatfokozatú kézi vagy automata lehet, és mostantól összkerékhajtás is lesz a Mazda3-hoz.
A kategória legszebbjének ígérkező újdonságot elsőként az amerikai vevők kapják meg jövő januárban, de tavaszra már az európai kereskedésekbe is megérkezhet az új Mazda3.