Ha stílusos, vonzó, jól vezethető, ugyanakkor praktikus és megfizethető kombit keresel, szólunk, megtaláltuk neked a tutit: a Mazda6 Sportkombit.

Nem vehetem elő ugyanazt a lemezt, mint a Mazda3-asnál, hogy a Mazda6-ost jó vezetni, oszt jónapot, mert mégis mivel tölteném meg a képek közti rést ebben a cikkben. Ráadásul 10 millióért középkategóriás kombit nem szoktak csak és kizárólag olyan alapon megvenni, hogy élvezetet okoz a kanyarok számolatlan bevétele.

Ugyanakkor a Mazda6 minden egyes részletében megjelenő sportosság és érzelemcunami folyton eszedbe juttatja, ezt az autót azért választod, mert neked még nem fordították át a lemezt a B oldalra, te olyan életet akarsz élni, amiben van élvezet és élmény. Vehetsz Ford Mondeót vagy Skoda Superbet is, de csak akkor, ha nálad a csomagtartó méretének mantrázása vezet a teljes boldogsághoz.

Mert itt nem csak arról van szó, hogy a Mazda6-tal örömöt okoz a közlekedés legegyszerűbb formája is. Hanem arról, hogy ennek az autónak olyan erős kisugárzása van, mint ennek a lánynak egy szál derékláncban a tengerparton. Valamiért a Mazda olyan, mint a népmesei legkisebb fiú a családban, ahol a két báty már elvérzett a hétfejű sárkány ellen vívott csatában, és most rajta múlik, hogy lesz-e fele királyság, vagy az ő fejét is letépi a hétfejű. Hát persze, hogy mindenki az árván maradt fiúnak szorít.

És nagyon úgy tűnik, hogy a Fordtól leszakadva a Mazda jobban teljesít, mint valaha. Erőit koncentrálva most már csak olyan szegmensben dob piacra autót, ahol magabiztosan tudja kiabálni a zoom-zoom slágert és tolja tökélyre a KODO-dizájnt. Azt látod rajta, mint amit egy nyílvesszőn látsz a kilövés előtti legutolsó pillanatban. Minden energiát belevittek a formaterve, ami erőteljes kerékívekben, izmos hátsó traktusban, áramló formákban valósul meg. Ehhez a formanyelvhez érzésem szerint sokkal jobban passzol a Sportkombi karosszéria, mint a limuzin. Nem egyszerűen arról van szó, hogy praktikusabb a kombi kialakítás, hanem ezen érvényesül igazán az erő.

Ha képbe akarsz kerülni a Mazda6-ról

  • kétféle karosszéria: Sedan és Sportkombi
  • 2.2 dízel 150 és 175 lóerővel, utóbbi összkerékhajtással is
  • 2.0 benzinmotor 145 és 165 lóerővel
  • 2.5 benzinmotor 192 lóerővel és automata váltóval
  • indulóár: 6 689 900 Ft (2.0 benzin Sedan)
  • G192 Sportkombi Revolution TOP/SD: 9 999 900 Ft (mint a tesztautó)

Skyactive benzinmotorjaival a Mazda olyan fejlesztésbe fogott bele, amikre más márkáknál egyszerűen legyintenek, mert szerintük megvalósíthatatlan. Röviden az a lényeg, hogy a megszokottnál jóval nagyobb kompresszióval készülnek ezek a motorok, aminek kisebb fogyasztás és nagyobb teljesítmény az eredménye. Ezért lehet a 2,5 literes motor 192 lóerős és az átlagfogyasztás 9,5 liter. És ha ez nem lenne elég, ott áll mellette még a vajpuha járás, és lenyűgözően csendes működés is. De ha neked mégis inkább a dízelmotor ragadt be a kombi karosszéria mellé, akkor a 2,2 literes 175 lóerős motor lesz a befutó. Ott sincs gond a teljesítménnyel, ráadásul az egyik legfinomabban működő dízelmotorhoz lesz szerencséd személyében 440 ezer forint felárért.

Amikor egy sportos kombiról az első percben kiderül, hogy annyi sportosság sincs benne, mint egy Nemzeti Sport-os újságíróban, rögtön lehervad arcodról a mosoly. Nincs ez így a Mazda6-nál, de ez nem újdonság. Azt viszont el kell fogadni, hogy a 19 colos felnik nem fogják kisimítani az úthibákat, ha a kanyarokat érezni akarod, akkor sajnos a fekvőrendőrök is kivasalatlanul kerülnek alád. Új vívmány a GVC (G-Vectoring Control): ahogy kormányozol, ő finoman belenyúl a motornyomatékba, ezzel észrevétlenül módosítva a karosszéria bólintásait. Kényelmesebb és pontosabb vezetés az eredménye.

Annyira jó érzés felfedezni, hogy a Mazda a biztonsági berendezések hangolásánál is a vezetőközpontú szemléletet tartja elsődlegesnek! A sávtartó rendszer olyan finom mozdulatokkal igyekszik követni a felfestett utat, hogy nincs is kedvem kikapcsolni, pedig legtöbbször nem szeretem, ha a gép beleavatkozik a dolgomba. A távolságtartó tempomat is időben és finom fékez, nem azt érzed, hogy megint kaptál egy olyan technikai fícsört, ami kell a halálnak.

Nincs új a nap alatt, mára minden (japán) gyár rájött, a prémium vásárlókkal tudják a legtöbb pénzt keresni. Már csak az a kérdés, hogy ennek mi a megközelítése? Jól látható az az irány, hogy külön márkát hoznak létre, leválasztva a tucatautók imidzsét a prémiumtermékéről. Működőképes stratégia ez? Hosszú távon valószínűleg igen, ha az új márka fenntartására van elegendő pénz, és van filozófia és kitartás. De egy dolgot nem szabad elfelejteni: nem elég a márkaképet megteremteni, valódi termékek kellenek mögé, nem elég kicsit jobban becsomagolni a kommersz cuccot.

És miért sokkal szimpatikusabb, amit a Mazda tesz? Nem hoz létre különálló divíziót, ami csak a prémium termékeket készíti, hanem az összes autóját hozza lépéséről lépésre közelebb a prémiumvásárlókhoz. Ők pedig látják, hogy ez nekik jó.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
35% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
65% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt
Hirdetés