Szinte hihetetlen, de már három éve annak, hogy a Lexus bemutatta a kisebbik szabadidő-terepjáróját, így a japán gyártók feszes tempója szerint máris itt az ideje a ráncfelvarrásnak. Az egyébként is élekkel szabdalt NX még pengébb lett.

Három év nem olyan nagy idő, de ha egy japán autógyártóról van szó, akkor ennyi idő alatt máris elkészülnek egy típus ráncfelvarrott változatával. 2014-ben ismertük meg a Lexus NX-et, most pedig itt a modellfrissített kiadás, ami olyan nagyon sokat azért nem változott, de szintén a japánokra jellemző, hogy a legapróbb részletekig alaposan átnézték.

Megjelenésükkor még megosztónak számítottak, mára egészen megszoktuk a Lexus új osztott fényszóróit, ahol a nappali menetfény egy különálló pipát formáz a lámpatest alatt. Megmaradt ez a felosztás, de a fényszóróban új formában világítanak a LED-ek, és a szintén LED-es hátsó lámpák is új fényeket kaptak.

Megváltozott még a lökhárítók formája, nagyobb lett az egyébként is hatalmas, orsó alakú hűtőmaszk, amit az F Sport kivitelen izgalmas ráccsal borítottak. Még lejjebb költöztek a ködfényszórók, feléjük pedig új légbeömlő nyílást, vagy legalábbis annak látszó dolgot vágtak, amitől még sportosabb jelenség lett az NX.

Belül szinte változatlan az autó, pedig sok részleten módosítottak a Lexusnál. Például átnézték, hogyan lehetne javítani a részleteken, és jobb lett az elhelyezése az USB-s töltőknek és a vezeték nélküli töltőnek is. A kapcsolók szaténfényű borítást kaptak, új az infotainment kezelésére szolgáló érintőpad, a képernyője méretét pedig 7-ről 10,3 colosra növelték.

A motorkínálat továbbra is két tagból áll, dízelt hiába keresnél közöttük. A legjobb választás még mindig a hibrid, az NX 300h, amiben 2,5 literes, négyhengeres benzinmotor dolgozik. A kínálatba később érkezett turbós benzines az NX 200t helyett az NX 300 nevet kapja, így egységesebb az elnevezés, bár ez a motor sem három, hanem kétliteres.

A futóművet is átdolgozták, hogy kényelmesebb legyen az eredetileg feszes hangolású NX, amiben az LC luxuskupéból érkező, adaptív lengéscsillapítás nagy segítségére van az autónak. Az eddigi 30 helyett 650-féle beállítás közül választja ki, hogy mindig a lehető legjobb legyen az útfekvés, a Lexusra jellemző komfort mellett.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában