Mint ahogyan a legendás elődje, úgy az új NSX is versenypályára termett, ezért nem hagyhatta ki a Honda, hogy GT3 kategóriás változatot készítsen belőle. Az egy éve leleplezett versenyautónak most itt az Evo változata.

Nem bízták a véletlenre az új, immár hibrid NSX sikerét a Hondánál, ezért az utcai szuperautóval párhuzamosan rögtön egy versenyváltozatot is fejlesztettek belőle, amivel a GT3 kategóriában lehet indulni. Az egy éve bemutatott versenyautót időközben tovább tökéletesítették, úgyhogy mostanra már az Evo változat jött ki belőle.

A karosszériája csupa szénszál, ami a fényezés híján látható is rajta,

és még vadabb lett, amiről az új aerodinamikai elemek gondoskodnak. Az új első splitter és hátsó diffúzor nagyobb leszorítóerőt termel, ezzel nemcsak a profi, hanem a kevésbé rutinos versenyzőknek is nagyobb magabiztosságot adhat, akárcsak az újraprogramozott elektronika.

A 3,5 literes biturbó V6-os motor nem változott,

ugyanott készül a Honda ohiói üzemében, ahol az utcai autóé is, de azzal szemben ehhez egy hatfokozatú szekvenciális versenyváltó kapcsolódik, a hibrid hajtás elektromotorjait a szabályok értelmében elhagyták, ahogyan a kényelmi extrákat is, ez az NSX vérbeli versenyautó.

A súlycsökkentés eredménye, hogy az NSX GT3 Evo már csak 1,2 tonnát nyom, miközben legalább 500 lóerős, ami a hátsókerék-hajtással együtt álmaink élményautójává teszi a pályán.

A képeket elnézve mi legalábbis tehetős hobbi-autóversenyzők szeretnénk lenni.

Ez is érdekelhet:

Mostantól még jobban vágyhatsz az új Honda NSX-re

Megújult a hibrid szuperautó, mutatjuk a változásokat.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

World Margarita Day – Egy újabb ünnepet köszönthetünk köreinkben, már Magyarországon is

Fantasztikusan szól Gordon Murray versenygépének 12 ezer fölé forgó V12-ese

Rockabilly és cyberpunk hotrodok érkeznek Budapestre

További cikkeink a témában