Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

A Kodiaq és a Karoq után a Škoda megmutatta a harmadik szabadidő-autóját is. A Kamiq éppen olyan praktikus, mint amit a cseh márka típusaitól megszoktál, és az utastere még tágasabb is, mint a nagyobb testvérének.

Az érkezését és a nevét is tudtuk már a Škoda legújabb szabadidő-autójának, most pedig mindent elárulunk a genfi autószalonon bemutatkozó Kamiqról. Az újdonság a Kodiaq és a Karoq kisebb változata lett, ezzel pedig a Seat Arona és a Volkswagen T-Cross testvérmodelljének számít. De meglepetésre nemcsak azoknál, hanem Karoqnál is tágasabbnak ígérik.

A lényege a méretében rejlik, a 4,24 méteres hosszával még mindig bőven kompaktnak számító Kamiq karosszériája 10 centivel hosszabb, mint a Seat Arona, és 13 centivel nagyobb, mint a Volkswagen T-Cross hasonló mérete. A 2,65 méteres tengelytávja 9 centivel növi túl a testvérekét, és egy centivel nagyobb még a Karoq tengelytávjánál is.

A hátsó ülések mögött 400 literes tér áll rendelkezésre, és ez az adat, amiben a Karoq mégis nagyobb nála, hiszen annak 520 literes a csomagtartója. A hátsó utasok külön szellőzőnyílást és két USB Type C töltőt is kapnak.

Praktikus megoldásokból nagyon jó lesz a Kamiq is.

A Škodánál már megszokott okosságok, mint a tanksapkába rejtett jégkaparó, az ajtónyitáskor kiugró élvédő, vagy a zseblámpának kivehető csomagtér-világítás megvannak, és itt újabb funkciókkal bővültek. Ott az elektromosan kihajtható vonóhorog, az elektromosan mozgatott csomagtérajtó és a lehajtható jobb első ülés is.

A Kamiq jellegzetesen Škoda, ha meglátod, rögtön fel fogod ismerni.

Megvan rajta a cseh márka tipikus hűtőmaszkja, a fényszórókat pedig a kategória divatja szerint két részre osztották, a felső fénycsíkban kap helyet a menetfény és az irányjelző. A hátsó lámpákat a szintén újonnan bemutatott Scala stílusában rajzolták meg.

A műszeregységet felárért 10,25 colos képernyő vetítheti eléd, a középkonzolra a felszereltségtől függően akár 9,2 colos érintőképernyő is kerülhet. A gyalogosfelismerő vészfékező és a sávtartó rendszerek a szériafelszereltség részeként érkeznek.

Az alapváltozat az 1.0 TSI-t kapja 95 lóerővel és 115 Nm-rel, ötfokozatú kézi váltóval. A 115 lóerőre és 200 Nm-re képes változat már hatfokozatú, vagy felárért hétsebességes DSG-t kaphat, akárcsak a benzines csúcsmodell, a 150 lóerős és 250 Nm nyomatékú 1.5 TSI.

Ha mindened a spórolás, akkor neked való lehet az 1.6 TDI 115 lóerővel és 250 Nm-rel, és a Škodának van egy környezetbarát megoldása is, a földgázüzemű 1.0 G-Tec, amiben a háromhengeres, turbós motor 90 lóerős és 160 Nm a nyomatéka.

Ez is érdekelhet:

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.