Eddig 150 ezer kilométert futottak a cég elektromos teherautói, gyűlnek a tapasztalatok.
Az Aldi kiskereskedelemi lánc az országban elsőként állított forgalomba 2021 végén egy elektromos nyerges vontatót – egy gyárilag dízelmotorral szerelt változatot alakítottak elektromossá, mert akkor „tradicionális nemzetközi gyártónak még nem volt megvásárolható e-kamionja” – írja a cég közleménye. Később egy szóló elektromos teherautót is vettek, most pedig megduplázták a villanyos flottájukat, ami értelemszerűen két járművet jelent: egy újabb nyerges vontató és egy 26 tonnás teherautó fogja szolgálni a fővárosi és a Pest vármegyei üzleteket.
A bővítésre azok után került sor, hogy a vállalat kielemezte az e-teherautók eddigi több mint 150 ezer kilométeres futásteljesítménye során szerzett működési és üzemeltetési tapasztalatokat. A döntésben fontos szerepet játszott, hogy a cég különböző időjárási körülmények és útviszonyok közepette, illetve terítő útvonalakon is összehasonlító fogyasztásméréseket végzett ugyanolyan kialakítású és terhelésű dízel-, illetve elektromos meghajtású járművek között. A mérés után
„egyértelműen bebizonyosodott, hogy az elektromos hajtáslánc nulla lokális emissziója pontosan kimutatható mértékben járul hozzá a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez és a levegőminőség javulásához, egyúttal az e-meghajtás gazdaságosabb, mint a dízelverzió”.
A vállalat 2024-ben például egy tavaszi napon ugyanakkora terheléssel, ugyanolyan időjárási és forgalmi körülmények között végzett árukiszállítást a biatorbágyi logisztikai központ és a Budapest XIII. kerületi Pannónia utcai üzlete között. A dízel szóló teherautó 117 km-en 28,89 liter gázolajat használt fel, ami a gyári adatok alapján 64,35 kilogramm szén-dioxid-kibocsátását jelentett, az elektromos változat ugyanezen az útvonalon 183 kWh fogyasztást ért el. (A 100 kilométerre számolt adatok: 24,69 liter gázolaj, 55 kg szén-dioxid, 156,41 kWh áram.)
(Forrás: Aldi)
Ez is érdekelhet: