Az elektromos hajtás lassan a nagyhaszonjárművek közé is beköszönt, ennek jeleként a Mol átvette és üzembe állította az első elektromos nyerges vontatóját, amely a tiszaújvárosi finomítójában dolgozik majd.
A Molról még nem feltétlenül az elektromos járművek jutnak eszedbe, pedig a társaság egyre több töltőállomásán üzemel elektromos töltőoszlop, és a cégnél most beszerezték az első teljesen elektromos hajtású nyerges vontatójukat. A DAF CT FT Electric annyira ritkaságnak számít, hogy Magyarországon ez a második elektromos vontató, amit újonnan forgalomba helyeztek.
A DAF-nál ez a típus az elektromos hajtású járművek második generációját jelenti, tervezéséhez felhasználták az előző széria tapasztalatait. A kéttengelyes nyerges vontatót 286 lóerős elektromotor hajtja, a 350 kilowattórás akkumulátorból 315-öt lehet felhasználni, amivel
a DAF helyi emissziómentes vontatójának a hatótávja az 500 kilométert is elérheti.
A Mol új nyergese nem fogja kihasználni ezt a hatótávot, ugyanis
a Petrolkémia tiszaújvárosi telephelyén használják majd, ahol naponta 70-100 kilométert kell megtennie.
Mégsem lesz minden kihívás nélküli a feladata, ugyanis a táv nagy részét teljes terheléssel kell megtennie, és az útkereszteződések gyakorisága miatt rengeteg megállással és elindulással kell majd megbirkóznia.
A nagyhaszonjárműveknél ugyan még nem terjed olyan ütemben az elektromos hajtás, mint a személyautóknál vagy a kisáruszállítóknál, de hamarosan életbe lépő szigorítás szerint 2025-től már nem engedheti meg egy teherautógyártó sem, hogy kizárólag dízelüzemű járműveket gyártson és helyezzen forgalomba.
Ez is érdekelhet: