Az elektromos hajtás lassan a nagyhaszonjárművek közé is beköszönt, ennek jeleként a Mol átvette és üzembe állította az első elektromos nyerges vontatóját, amely a tiszaújvárosi finomítójában dolgozik majd.

A Molról még nem feltétlenül az elektromos járművek jutnak eszedbe, pedig a társaság egyre több töltőállomásán üzemel elektromos töltőoszlop, és a cégnél most beszerezték az első teljesen elektromos hajtású nyerges vontatójukat. A DAF CT FT Electric annyira ritkaságnak számít, hogy Magyarországon ez a második elektromos vontató, amit újonnan forgalomba helyeztek.

A DAF-nál ez a típus az elektromos hajtású járművek második generációját jelenti, tervezéséhez felhasználták az előző széria tapasztalatait. A kéttengelyes nyerges vontatót 286 lóerős elektromotor hajtja, a 350 kilowattórás akkumulátorból 315-öt lehet felhasználni, amivel

a DAF helyi emissziómentes vontatójának a hatótávja az 500 kilométert is elérheti.

A Mol új nyergese nem fogja kihasználni ezt a hatótávot, ugyanis

a Petrolkémia tiszaújvárosi telephelyén használják majd, ahol naponta 70-100 kilométert kell megtennie.

Mégsem lesz minden kihívás nélküli a feladata, ugyanis a táv nagy részét teljes terheléssel kell megtennie, és az útkereszteződések gyakorisága miatt rengeteg megállással és elindulással kell majd megbirkóznia.

A nagyhaszonjárműveknél ugyan még nem terjed olyan ütemben az elektromos hajtás, mint a személyautóknál vagy a kisáruszállítóknál, de hamarosan életbe lépő szigorítás szerint 2025-től már nem engedheti meg egy teherautógyártó sem, hogy kizárólag dízelüzemű járműveket gyártson és helyezzen forgalomba.

Ez is érdekelhet:

Jókora akkumulátort szereltek az elektromos Mercedes-Benz Sprinterbe

Most már akár töltés nélkül lehúzhat egy munkanapot, de tölteni is gyorsan lehet.

Hamarosan bárki felmehet a Mol Campus 29. emeletére

2500 dolgozó 12 focipályányi területen, rengeteg fenntartható megoldással körülvéve.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában