A Mercedesnél nem elégednek meg azzal, hogy legyen elektromos hajtású áruszállítójuk, hanem folyamatosan fejlesztik az e-furgonokat. A legutóbb az eSprinter kapott jóval nagyobb akkumulátort, amivel a hatótávja is egészen ígéretes lett.
Mostanra már a legtöbb haszonjármű-gyártónak van elektromos furgonja, és nem jelent kivételt ez alól a Mercedes sem, amely nemcsak bemutatta a Sprinter, a Vito és a Citan alapjára épülő elektromos autókat, de évről évre fejleszti is azokat. A legnagyobb eSprinter még 2020-ban jelent meg, 35 és 47 kilowattórás akkumulátorral, 120 és 168 kilométeres hatótávval, de ezek a paraméterek mostanra jelentősen javultak.
A megújult eSprinter az 56 és 81 kilowattórás akkumulátor mellett egy jókora, 113 kilowattórás akkuval is rendelhető,
amivel a WLTP mérés szerint már 400 kilométer a hatótávja, ez a városi feladatokra akár egész napra is elég lehet. Ha mégsem, akkor a töltés is gyorsan megy, az egyenáramú villámtöltőnél 115 kilowattal tölthető az eSprinter akkumulátora.
A hátsó kerekeket hajtó elektromotor teljesítményét is növelték, 116 helyett immár 136 és 204 lóerős változatban kapható az eSprinter,
amit többféle hosszúságú karosszériával, akár platósként is lehet rendelni, az akkumulátor méretét pedig a hatótáv és terhelhetőség fényében érdemes választani. A Mercedes megújult áruszállítója idén év végén érkezik a kereskedésekbe.
Ez is érdekelhet: