Az előzetes után teljes valójában leleplezte az XF Sportbrake második generációját a Jaguar. Az ötméteres kombi akkor lehet érdekes számodra, ha nem vonzanak a terepjárók, és nem is kérsz a német luxusmárkákból.
A Jaguarnál szerencsére úgy gondolják, hogy a szabadidő-terepjárók mindent elöntő divatja mellett még van hely a hagyományos kombiknak is. Nem ígérték, hogy lesz, de végül mégis elkészítették az XF családi változatát. Ha nem vagy képben a Jaguar kínálatát illetően, akkor elmondjuk, hogy az XF ugyanabba a kategóriába tartozik, mint az Audi A6, az 5-ös BMW és a Mercedes E-osztály, tehát nem lesz könnyű dolga.
De a formája láttán sokan beleszeretnek majd.
Ian Callum, a Jaguar formatervezője ismét mesterien forgatta a ceruzát, és megmutatta, hogy egy luxusautó akkor is lehet stílusos, ha történetesen kombi.
Pár centi híján ötméteres hossza nem változott, de a tengelytávja öt centivel nőtt, így a nyúlánk formájú kombi utastere tágasabb lett. A jellegzetes hűtőrács és az F-Type sportkocsiról ismerős hátsó lámpák nem hagynak kétséget afelől, melyik márkával van dolgunk.
Egy kombinál a legfontosabb adat a csomagtartó mérete, ami itt 565 liter az öt ülés mögött. Nem lehet véletlen, hogy az új BMW 5-ös Touring hasonló adata 570 liter, de az A6 Avant és az E-osztály T-modell is ekkora rakteret kínál. Az elektromosan mozgatott ötödik ajtó mögötti rakteret a hátsó ülések ledöntésével 1700 literesre növelheted, vagyis ez egy olyan Jaguar, amivel egy hűtőszekrényt is elvihetsz, még ha nem is tervezel ilyesmit.
Belül minden olyan, mint a modern Jaguarokban, és a modern itt szó szerint értendő, hiszen a műszerek számlapját 12,3 colos képernyő vetíti, a 10 colos középső érintőképernyőt pedig éppen úgy lapozhatod, mint a táblagépedet. Még gesztusvezérlés is került bele, hogy ne maradjon le a BMW-től, a hatalmas panorámatető árnyékolóját mozgathatod integetéssel.
A kulcs mellé kapsz egy távirányítóként használható karperecet is, amit könnyen magaddal vihetsz, ha úszni vagy szörfözni indulsz.
A motorkínálatban sem fogsz csalódni, már a belépőmodellt is 2 literes, 163 lóerős turbódízellel szerelik, és ott a 2 literes, turbós benzines is 250 lóerővel. De ha van rá, akkor a 300 lóerős V6-os turbódízelt, vagy a 380 lóerős, kompresszoros V6-os benzinest válaszd. Összkerékhajtás is van az XF kombijához, amit akkor is nyugodtan megrendelhetsz, ha élvezed a vezetést, mert alapjában azzal is hátsókerekesként viselkedik a Jaguar kombija.