Most éppen azzal a gondolattal játszottak el a brit grafikusok, mi lenne, ha a legnevesebb szuperautó-gyártók kamiont gyártanának. A Ferrarinak és a McLarennek még jól is jönne az F1-es csapat költöztetéséhez.

Mindenki tudja, hogy a Mercedes és a Volvo nemcsak személyautókat, de kamionokat is gyárt, és a Tesla is bemutatta a saját elektromos hajtású kamionját, de mi lenne, ha a szuperautó-gyártók is nyerges vontatók gyártására adnák a fejüket? A Fleet Logging grafikusai fogták az ötletet, és kidolgozták a hét legérdekesebb szuperkamiont, az eredmény fantasztikus lett.

Aston Martin

Szabadidő-terepjárója már az Aston Martinnak is van, és nem valószínű, hogy a DBX után rögtön egy nyerges vontató tervezésébe fognának a britek. De ha mégis, akkor olyan elegáns lehetne, mint a képen látható modell, ami a DB11-től örökölte a stíluselemeket. Biztosan tudnának neki szerepet találni egy James Bond-filmben is.

Ferrari

A Ferrarinál még tartják magukat ahhoz, hogy csakis spotkocsikat gyártanak, pedig a maranellói márka nagy hasznát tudná venni egy saját márkás kamionnak, hiszen ezzel hordhatná a Formula–1-es csapatát. A tervezők a Portofino formáját ültették át a kabinra, és bár attól eltérően nem lett nyitható tetős a jármű, az üvegtetővel azért elég stílusosan néz ki.

Koenigsegg

Feltűnő dizájnjáról, szupermodern technikájáról és elképesztő teljesítményéről ismerjük a Koenigsegg márkát, és ha a svéd gyártónál kamiont terveznének, azt a járművet is ezekkel tudnánk jellemezni. A grafikusok által elképzelt Koenigsegg vontató megtartotta a márka jellegzetességeként ismert szélvédőt, rajta a középen álló ablaktörlőlapáttal.

Lamborghini

Az olasz márka előbb gyártott traktort, mint sportautót, mégsem jutott el oda, hogy kamiont is kiadjon a saját nevén. Pedig egy ilyen szerelvény garantáltan nagy feltűnést keltene, és a dizájnján sem kellett sokat gondolkodni, hiszen a márka szabadidő-terepjárója, a hasonlóan brutális Urus kölcsönözte hozzá a stíluselemeket.

McLaren

A McLaren neve mindig is egyet jelentett a motorsporttal és a szuperautókkal, és a wokingi alakulat is hasznát tudná venni egy pár kamionnak, amivel járhatnák a Formula–1-es pályákat. A saját változatukhoz a 720S állt modellt, a furcsa fényszórókon kívül a vontatmány is érdekes, hiszen a márka emblémáját mintázza.

Pagani

Az olasz szuperautó-gyártónak eddig még csak két típusa volt, a Zonda és a Huayra, és az előbbi adott ihletet a Pagani elképzelt kamionjához. Az extravagáns külső a különleges fényszórókkal biztosítja, hogy ez a szerelvény nem marad észrevétlen a forgalomban, és csak remélni tudjuk, hogy ezt is a Mercedes-AMG motorjával szerelnék.

W Motors

A végére maradt egy kevésbé ismert márka, a dubaji W Motors, aminek a szuperautóját láthattad már a Halálos iramban 7-ben: a Lykan HyperSport volt az, ami átugratott a felhőkarcolók közt. A kamionhoz a márka másik típusát, a Fenyr SuperSportot vették alapul, és az biztos, hogy a 22 keréken gördülő szerelvény még Dubajban is kitűnne a forgalomból.

Colani

Nem a szuperautó-gyártókhoz kötődik, de képzelheted, mekkora feltűnést keltett az extravagáns alkotásairól ismert ipari formatervező Luigi Colani, amikor a hetvenes években bemutatta a futurisztikus kamionját.

Az áramvonalas fülke érdekessége a kör alakú szélvédő, amivel páratlan a kilátás, a reklámcélra is kiváló szerelvényből az évtizedek során számtalan változat készült.

(Képek: Fleet Logging)

Ez is érdekelhet:

Munkába állt a fülke nélküli önvezető Volvo kamion

A sofőr nélküli jövő már nincs is olyan messze.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés