Megy a kísérletezgetés a Forma–1-ben.
A Magyar Nagydíjon tesztjelleggel minimálisan ugyan, de megváltozik az időmérő lebonyolítása, miután
a hungaroringi kvalifikáción csapatok és a pilóták meghatározott mennyiségű és keverékű gumit használhatnak majd
Az elképzelés szerint (amennyiben az időjárás engedi) a Q1-ben kemény-, a Q2-ben közepes-, a Q3-ben pedig lágykeverékű Pirellik kerülhetnek fel az autókra – a gumihasználat megkötése egyébként nem újdonság ebben az idényben, a sprintfutamos versenyhétvégéken találkozhatunk vele.
Mindez miért?
A Pirelli szerint ettől izgalmasabb lehet az időmérő, illetve a vasárnapi futam is azáltal, hogy több változóval kell számolniuk a csapatoknak a stratégia kiokoskodása során. Ráadásul mivel a fenntarthatóság jegyében az istállók pilótánként 13 helyett csak 11 szettel számolhatnak, ami – tekintve, hogy 20 versenyző esetében összesen 40 gumi megspórolását jelenti – anyagi és logisztikai szempontból is kedvezőbb.
Eredetileg az Emilia-romagnai Nagydíjon próbálták volna ki ezt az újítást, de azt a versenyhétvégét törölték a versenynaptárból, miután az ítéletidő elmosta. A következő és egyben a szezon utolsó ilyen teszt helyszíne a szeptemberi Olasz Nagydíj lesz.
(Forrás: Racingnews365.com, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: