Az biztos, hogy ez így már sokkal vonzóbb lehet azon csapatok/autó- és motorgyártók számára, akik eddig anyagi okok miatt haboztak a Forma–1-es szerepvállaláson.
Részletes tervek ugyan csak jövő év elején érkeznek, de az FIA Motorsport Világtanácsa (WMSC) a fontosabb részleteit már elárulta az újgenerációs F1-es energiaforrásokról, ugyanis a WMSC utolsó idei ülésén felvázolták a 2026-tól használatos motorokra vonatkozó szabályokat:
- költséglimitet vezetnek be a motorfejlesztésre – vagyis a költségvetési sapka részét képezi majd,
- megmarad a 1,6 literes V6-os belső égésű motorok, de 100%-ban fenntartható üzemanyaggal kell üzemeltetni őket,
- 120 kW-ról 350 kW-ra növelik az erőforrások elektromos teljesítményét,
- kidobják a (költséges) MGU-H rendszert (hőenergia-visszanyerő rendszer).
Utóbbi volt az, ami leginkább gátat szabott az F1-es szerepvállaláson anyagi okok miatt erősen hezitáló új csapatoknak/autó- és motorgyártóknak, így viszont kvázi elhárult a probléma például a Volkswagen-csoport elől, amely a Porsche vagy az Audi révén szállna be a száguldó cirkuszba.
(Fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: