Egyesek attól tartottak, hogy az autók tempója az F2 szintjére süllyed, de állítólag a nézők alig fogják észrevenni a különbséget.
2026-ban új korszak kezdődik a Formula–1-ben, miután gyökeresen megváltoztatják a technikai szabályokat*, az FIA pedig elárult egy fontos részletet a 2026-os autók teljesítményéről:
Az új gépek a szezon elején várhatóan körönként 1-2,5 másodperccel lesznek lassabbak a jelenlegi modelleknél.
Egyesek attól tartanak, hogy az autók tempója az F2 szintjére süllyed, és így első blikkre ez az 1-2,5 másodperc soknak is tűnik. Az FIA együléses autókért felelős igazgatója, Nikolas Tombazis szerint azonban a félelmek eltúlzottak, és a szimulációk alapján a lassulás mérsékelt lesz, a különbséget pedig a nézők alig fogják észrevenni, ráadásul a csapatok a fejlesztésekkel gyorsan ledolgozzák majd a hátrányt.
*A változások középpontjában az aktív aerodinamika áll, ami a jelenlegi talajhatású aerodinamikát és a DRS-t váltja fel, lehetővé téve a szárnyak kétféle konfigurációját (az egyenesekre és kanyarokra). A motorok terén is jelentős újítások jönnek: a jelenlegi 15%-os elektromos energia arány 50%-ra nő , ami csökkenti a belső égésű motorok szerepét, és kihívásokat okozhat, például a teljesítmény visszaesését az egyenesek végén.
(Forrás: Racingnews365.com, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: