Az Aston Martin után nem sokkal a Mercedes-AMG is bemutatta a biztonsági autót, amit a Formula–1-ben használ idén, és elég merész színt választott hozzá.
Az idei szezon azért is rendhagyó lesz a Formula–1-ben, mert egyszerre két márkától érkezik a biztonsági és az orvosi autó. A Mercedes-AMG immár huszonöt éve, 1996-tól a safety car hivatalos szállítója, és idén sem szakad meg ez a hagyomány, de egy másik márkával kell osztozniuk a futamokon. Az F1-be hatvan év után visszatérő Aston Martin is helyet kért magának.
Idén a futamok felén az Aston Martin Vantage lesz a biztonsági autó, a másik felén azonban marad a Mercedes-AMG GT R, amit eddig megszoktunk, a GT egyébként már 2015 óta szolgál a sorozatban. Műszaki téren nem változik az autó, a 4 literes biturbó V8-as motorja 585 lóerőre képes, amivel 3,6 másodperc alatt gyorsul százra és 318 km/óra a végsebessége.
Orvosi autónak a Mercedes már 1998-tól a C-osztály kombiváltozatát használja, a jelenlegi generáció 2015-től dolgozik a Formula–1-ben, és
a C 63 AMG-nek sem kell szégyenkeznie a teljesítménye miatt, hiszen a V8-as motorja 510 lóerőre képes.
A szériamodelltől többek közt azzal tér el, hogy az eredeti ülések helyére négy kagylóülést szereltek be versenyövekkel.
A legnagyobb meglepetés nem is az autók típusa, hanem a színe,
a safety car már egy éve is azzal borzolta a kedélyeket, hogy az aktuális üzenetnek megfelelően szivárványszínű minta került az AMG GT-re.
Az idei meglepetés a vörös szín, amit nem azért választottak, hogy borsot törjenek a Ferrari orra alá, hanem azért, mert ez a safety car szponzorának színe, és a Mercedes szerint mellesleg jobban észre lehet majd venni a mezőny előtt.
A Mercedes safety carja nem most először lesz vörös színű, 2020-ban a mugellói nagydíjon is ebben a színben pompázott, és ott éppen a Ferrari tiszteletére, az olasz csapat ezredik nagydíja alkalmából.
Az első, bahreini futamon az Aston Martin látja el a feladatot, a soron következő imolai versenyen a Mercedes kerül sorra.