A garázsból előkerült, féltve őrzött, alig használt kincsek közül egy ez a 24 évesen is újszerű Mercedes-Benz 280 SL, ami még csak alig több mint háromezer kilométert futott.

1989-ben a genfi autószalon egyik legnagyobb szenzációja az új Mercedes-Benz SL bemutatása volt. A hetvenes évek elejétől kínált elődje szokatlanul hosszú ideig, 18 éven keresztül gyártásban volt, ezért az újdonság minden értelemben a modern korba repítette a Mercedes roadsterét. A legnagyobb előrelépést a biztonsága és a dinamikája jelentette, ezen a téren az akkoriban csúcstechnikának számító automatikusan felpattanó bukókeretnek és az elektronikusan vezérelt lengéscsillapításnak is óriási szerepe volt.

A bevezetésekor a 3 literes, 190 és 231 lóerős soros hathengeressel szerelt 300 SL és az 5 literes, 326 lóerős V8-assal hajtott 500 SL közül lehetett választani, 1992-ben érkezett meg a kínálatba az abszolút csúcsmodell, a 600 SL a 6 literes, 394 lóerős V12-es erőművel. A képeken látható roadster ezzel szemben az alapkivitel,

1993-ban a modellfrissítéssel csatlakozott a 280 SL, amelyben a 2,8 literes hathengeres motor 193 lóerőre volt képes.

A kínálatban egyedül a 280 SL volt elérhető kézi váltóval, amivel ezt a példányt is szerelték.

1997. októberben helyezték először forgalomba, és végig az első tulajdonosánál maradt, aki gondosan karbantartotta és szakszerűen tárolta, ezért mivel csak 3204 kilométert futott, még most is úgy néz ki, mint amikor 24 éve kijött a szalonból. Az azúrkék SL-t a német Mechatronik kínálja 59 900 euróért, azaz 21,9 millió forintért lehet a garázsba állítani.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Az autótörténelem tíz legizgalmasabb Volvója
Budapest legközpontibb terasza úgy újult meg, hogy azonnal a törzshelyed lesz!