Sirályszárnyas sportautóval tért vissza az autóversenyzés világába a Mercedes a második világháború után, melyből az amerikai importőr könyörögte ki először az utcai változatot, aztán a nyitható vászontetőset. Az első 300 SL és Roadster változata pedig azóta is a Mercedes-Benz ékkövei.

Max Hoffman meglátta a fantáziát a Mercedes versenyautójában, ezért rögtön elég határozott elképzeléssel állt a vállalat vezetése elé. Biztos volt benne, hogy az amerikai piacon simán elad ezer darabot a Németországban 29 ezer márkáért kínált autóból.

Frankfurt vagy Genf helyett szokatlan módon a New Yorkban rendezett nemzetközi autószalonon mutatták be a 300 SL-t 1954 februárjában. A kiállítás sztárja a sirályszárnyas volt, mely a korszak egyik leggyorsabb autója, de pozitívan fogadták a kisebbik, nyitható tetős 190 SL-t is.

1956 közepén azonban zuhanni kezdtek az eladások, ezért a Mercedes úgy döntött, bemutatják a kaliforniaiak számára hívogató kabrió változatot.

1957 májusában már a genfi autószalon közönsége csodálhatta a 300 SL Roadster vonalait, melyre a nyitható tető miatt már nem kerülhettek fel a jellegzetes ajtók. Az autót a kupé változatnál kényelmesebbre és frissebb megjelenésűre tervezték, amihez módosítani kellett az alapjául szolgáló térvázat és a hátsó futóművet is.

Hagyományos ajtókon keresztül könnyedén be lehet szállni a kétszemélyes utastérbe, ami sokak számára volt hívószó. Az autók szerelmeseit és a gyűjtőket a sirályszárnyas győzte meg, de a fizetőképes vevőket biztosító hollywoodi elit az elegánsabb és komfortosabb Roadstert választotta.

240 lóerős teljesítményű 3,0 literes, sorhatos motorja szépen repítette a 125 kilogrammal nehezebb SL Roadstert, melynek pótkerekét a csomagtér padlója alá helyezték, és kisebb üzemanyagtankot kapott, hogy több hely legyen a csomagoknak. A nyitható tetős modell egészen 1963-ig maradt gyártásban.

1958 szeptemberében vált elérhetővé az opcionális keménytető, hogy egész évben használható legyen a 300 SL Roadster.

Ezt az 1959-es autót először március 1-jén regisztrálták az Egyesült Államokban, az eredeti rendelés alapján a világoskék fényezéshez kék bőrbelsőt rendeltek, valamint ezüstszínű keménytető jár az SL-hez. Restaurálását már a nyolcvanas években kezdték meg, de a masszív összegekkel súlyosbított számlák arra utalnak, hogy még a kilencvenes években is sok pénzt hagyott ott a tulajdonosa különböző műhelyekben.

Több mint egy évtizeden át állt, aztán 2016 után ismét felújításnak vetették alá, melynek során 700 ezer eurót költöttek az autóra. Restaurálták a motort és az összes mechanikai alkatrészt, kicserélték a teljes elektromos rendszert, valamint további 49 ezer euróért kárpitozták újra bézs bőrrel az utasteret.

Nem az eredeti formája, de ez az 1959-es modellévben elérhető kombinációk egyike.

Mind közül talán az egyik legszebb, melyben igazán helyén van a fakarimás kormánykerék is. A csomagtartóba passzoló poggyászkészlettel, gyári keménytetővel és a szerszámokkal együtt a hibátlanul felújított 300 SL Roadster szinte kívánja az autózást.

Ez is érdekelhet:

A világ legdrágábban eladott autója lehet a Mercedes-Benz 300 SLR

A Mercedes titokban adhatta el a két Uhlenhaut-kupé egyikét, méghozzá megdöbbentő összegért.

A Mercedes-Benz legcsodálatosabb sportautója

Különleges opciója miatt ez a 300 SL háromszor annyit ér, mint egy átlagos sirályszárnyas Mercedes.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.