Az ötajtós után lépcsőshátú változatban is leleplezte az új A-osztályt a Mercedes-Benz. A németek legkisebb szedánja rekord-áramvonalas karosszériával, elég tágas utastérrel és persze rengeteg extrával teletömve érkezik.

1982-ben, amikor bemutatkozott a 190-esként ismert W201 a Mercedesnél, akkor Baby Benznek becézték, mert az volt a legkisebb típus a kínálatban. Az eltelt idő alatt számos kompakt modellel bővítette a választékot a gyártó, például bevezették az A-osztályt, aminek a negyedik generációjából most először lépcsőshátút is készítettek. Mint a nyolcvanas években a 190-es, most ez jelenti majd a belépőt a Mercedes szedánok világába.

Persze igazából nem ez az első négyajtós kompakt Mercedes,

hiszen az előző generációs A-osztály alapján ott volt már a CLA, amit a kecskeméti gyárban készítenek. Míg azt a modellt hivatalosan négyajtós kupénak nevezik az áramvonalas alakja miatt, addig az alternatívájaként most leleplezett szedán A-osztály a hagyományosabb formák kedvelőinek készült. Már amennyire egy ilyen divatos Mercedest lehet hagyományosnak nevezni.

Miközben az új CLS vonásait magán viselő következő generációs CLA hamarosan megérkezik, addig itt a lépcsős A-osztály, ami legalább olyan áramvonalas lett, mint a kupés testvére. Már az ötajtós A-osztálynak is jónak mondható 0,25 volt a Cw értéke, a négyajtósnak pedig 0,22, éppen annyi, mint a CLA-nak, ami rekordot jelent a szériagyártású autók között. Mindezt többek között a teljes padló beburkolásával érték el.

Kompakt méretei éppen ideálisak, a lépcsős A-osztály 4,5 méter hosszú, 1,77 méter széles és 1,45 méter magas, a tengelytávja 2,73 méteres, ez megegyezik az ötajtós változatéval. A csomagtartója 420 literes, ami azt jelenti, hogy valamivel kisebb, mint a CLA-é, de csaknem ugyanakkora, mint a legfőbb riválisának tekinthető, kompakt méretű Audi A3 Limousine-nak, amit szintén Magyarországon gyártanak.

Kétféle motor közül választhat, aki ezt veszi, az A 200-ban 1,33 literes, négyhengeres turbós benzines dolgozik 163 lóerővel, míg az A 180 d 1,5 literes, négyhengeres turbódízele 116 lóerős, mindegyikhez hétfokozatú duplakuplungos automatát adnak.

Az akár két 10,25 colos képernyőből álló műszerfal és a szinte önvezetésre képes asszisztensek ehhez a modellhez is elérhetők, amivel a legújabb Baby Benz tényleg belépőt jelent a Mercedesek világába.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában