A crossoverek árnyékában továbbra is kínál kompakt méretű egyterűt a Mercedes-Benz, a vadonatúj B-osztály pedig mindent megkapott, ami az A-osztályt vonzóvá teszi, a sportosabb formát és a high-tech műszerfalat is beleértve.

A szabadidő-terepjárók most mindennél divatosabbak, de a Mercedesnél továbbra is tartanak kompakt méretű egyterűt a kínálatban, a BMW 2-es Active Tourer ellenfeleként, olyan vevőknek, akik feljebb lépnének a prémiumkategóriába egy Ford C-Max, egy Renault Scenic vagy egy Volkswagen Golf Sportsvan után.

Az új B-osztály persze már csak a kategóriájában egyterű, valójában a legkevésbé sem hasonlít az unalmas kisbuszokra.

A szintén vadonatúj A-osztály alapjára épül, és ahhoz hasonlóan sportosabb, fiatalosabb formát kapott. A tetővonala valamivel lejjebb került, a legalább 16, de akár 19 colos kerekei nagyobbak, a légellenállási együtthatója 0,24-re csökkent.

A 2,73 méteres tengelytávja három centivel bővült az elődjéhez képest,

és az új B-osztály utastere is tágasabb lett. A hátsó üléssort változattól függően 14 centiméteres sínen lehet eltolni, így az alapesetben is 455 literes csomagteret akár 705 literesre is lehet növelni, a három részre osztott támlák ledöntésével 1540 liter használható ki.

A B-osztály lényege, hogy a vezető 9 centiméterrel magasabban ül, mint az A-osztályban,

az ülése akár hűtött és masszázsfunkciós is lehet. A műszerfala ugyanolyan modern, mint az A-osztályé, kiviteltől függően kétszer 7 colos, egy 7 és egy 10,25 colos, vagy kétszer 10,25 colos színes képernyőből álló műszerfallal.

Az alapmodell a B 180, amiben 1,33 literes, turbós négyhengeres benzinmotor dolgozik

136 lóerővel és 200 Nm-rel, a B 200-ban pedig ugyanez az erőforrás 163 lóerőre és 250 Nm-re képes, a hétfokozatú duplakuplungos váltó széria. A legkisebb dízel a B 180 d, aminek 1,5 literes négyhengerese 116 lóerős és 260 Nm a nyomatéka, ez is a DCT váltót kapja.

Új dízelmotor is érkezik a kínálatba, az újonnan fejlesztett kétliteres, négyhengeres turbódízelt itt építik be elsőként keresztben.

A B 200 d-nél 150 lóerő és 320 Nm, a B 220 d-nél 190 lóerő és 400 Nm az adata, hozzájuk minden esetben nyolcfokozatú duplakuplungos váltó kapcsolódik. A B-osztály a hírek szerint ismét készül majd tisztán elektromos változatban is, ez lehet az EQB.

Szinte minden vezetési segédet is megkaphat az új B-osztály,

ezzel tudja tartani a sávot és a távolságot, és bizonyos országokban még önálló sávváltásra is képes lesz. Kérhető hozzá head-up display, a fedélzeti rendszert pedig „Hey, Mercedes” felkiáltással szólíthatjuk meg. Az első példányokat 2019 februárjában lehet majd átvenni.

Ez is érdekelhet:

Ilyen, amikor a Tesla beköltözik egy Mercedes B-osztályba

Érdemes megsasolni az elektromos B-osztályt, elképesztően jól megy, és vígan hozza a 160 km-es hatótávot.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés