Terepjárónak született a Mercedes-Benz G-osztály 1979-ben, mostanra pedig a gazdagságot mindennél jobban hirdető státuszszimbólummá vált, de azt nem lehet elvenni tőle, hogy hatalmas karakter.

Eredeti céljának is tökéletesen megfelel a Mercedes-Benz G-osztály, melyből még mindig lehet kapni munkára fogható vagy kifejezetten zord körülményekre felkészített változatot. Sokat elmond azonban a világ változásáról, hogy ezekből messze nem adnak el annyit, mint a luxussal gazdagon megtömött V8-as változatokból, melyek most mild hibrid rendszerrel lettek hatékonyabbak.

Még mindig úgy kell bevágni a G-osztály külső zsanéros ajtaját, mintha a rozoga kerti fészeré volna, és ez így van jól.

Minden elpuhult körülötte, hiszen a Toyota Land Cruiser is ráment a stílusra, a Land Rover Defender igazi utódja pedig sokkal inkább az Ineos Grenadier, talán csak a Ford Bronco maradt hasonlóan hű önmagához. A Mercedes-Benz G-osztály megőrizte a keménységét, ugyanakkora az utastere csendesebb, tágasabb és kényelmesebb lett, a műszerfalán pedig két 12,3 colos kijelző trónol, nem pedig mutatós órák és szétszórt gombok.

Utasterében puha szőnyegezés és finom tapintású bőrkárpit van, a csomagtérpadló pedig faborítású is lehet, mintha egy hajó fedélzete volna. Az utasokat az MBUX fedélzeti rendszer és a Burmester hifi szórakoztatja. Ezt is lehet fokozni a felárért az első ülések háttámlájára szerelt 11,6 colos érintőképernyőkkel, melyeken egymástól függetlenül nézhetnek videót vagy hallgathatnak podcasteket a hátul ülők.

Igazi őskövület a létravázas felépítés és a hátsó merevtengely, de a Mercedes-Benz G-osztálynak éppen ez a hagyományos rendszer a lelke, az első futóműve viszont már független. Három differenciálzárat lehet kapcsolni benne, ez is bizonyítja, hogy a G-osztállyal simán el lehet hagyni az aszfaltot a járatlan utakért cserébe. Stabilan halad 35 fokos oldaldőléssel, a tengelyei közti hasmagasság 241 milliméter, a gázlómélysége 70 centiméter. Elöl 31, hátul pedig 30 fokos terepszögei vannak. Offroad módban a központi érintőképernyő azt is megmutatja, hogy mit nem láthat a vezető a gépháztetőtől, ha épp meredek emelkedőn halad felfelé.

Stíluselemei változatlanok, ahogy a baltával faragott forma is, de a részleteken csiszoltak a Mercedes mérnökei. A G-osztálynak hagyományosan kiállnak az irányjelzői, melyek tájékozódási pontnak is jók, így pontosan látszik a vezetőülésből az autó sarka, valamint a kilincsek és a csomagtérajtóra szerelt pótkerék is igazi terepjárós elem. Újak azonban az aerodinamikailag optimalizált felnik és az első tetőoszlop légterelője, mely csendesebbé teszi a kabint.

Minden motort 48 voltos mild hibrid rendszer tesz hatékonyabbá, de a G 63 így is rendesen odacsap.

Nagyon kevesen vannak, de akiknek nem pojácáskodni kell a G-osztály, hanem kimenni a szőlőbe vagy hajót vontatni, azoknak még mindig ott a G 450 d, melyben egy 3,0 literes, sorhatos turbódízel van és 9 fokozatú automata váltó, valamint 100 literes tank. A közel 2,6 tonnás Mercedes-Benz G 450 d meglehetősen erős belépőmodell, 367 lóerős és 750 Nm nyomatéka van.

Nyolc helyett hat henger van már a G 500-as gépházteteje alatt is. A 3,0 literes, sorhatos turbómotor 449 lóerőt ad le 6100-as fordulaton és 560 Nm nyomatéka van 1950 és 5500 között. Turbófeltöltőjét egy elektromos kompresszor egészíti ki, az indítómotor generátor pedig 15 kW teljesítményű. Ezzel a hajtással a 2485 kilogrammos terepjáró 5,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 210 km/óránál elektronikusan korlátozott.

Kiszélesített kerékjárati íveiről és a függőleges lamellájú (Panamericana) hűtőmaszkjáról azonnal ki lehet szúrni a G 63-ast, de a nyolchengeres motor hangja és a küszöb alatt kivezetett kipufogók is olyan részletek, amik büszkén üvöltik a világba, hogy itt rengeteg benzinből lesz felejthetetlen műsor. Érdekesebb azonban az aktív lengéscsillapítós felfüggesztés, mely a hagyományos keresztstabilizátorokat is helyettesíti.

585 lóerőt és 850 Nm nyomatékot üvölt ki magából a Mercedes-AMG G 63 4,0 literes, biturbó V8-as motorja, amivel ez az irgalmatlan nagy (4873 x 1984 x 1971 mm), 2640 kilogrammos kocka 4,3 másodperc alatt gyorsul 100-ra és akár 220 km/órával is száguldhat. Egyetlen árva oka nincs a szerénységre, az biztos.

Ez is érdekelhet:

Négyhengeres turbómotorral is igazi sportkupé a Mercedes-AMG GT 43

Sokkal könnyebb a V8-asnál, ezért vezetni is más élmény.

600 lóerővel és 100 kilométeres hatótávval itt a Mercedes-AMG E 53 Hybrid

Üvölt a pályanapokon, néma a hétköznapokban a Mercedes-AMG E 53.

Gyémántokkal tették értékesebbé a rózsaszín G-osztályt

Valentin-napon mutatta be a Mercedes ezt a limitált szériát, amiből Magyarországra is eljutott egy pár példány.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
0% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
0% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Az ikon újjászületik: megérkezett Magyarország első branded rezidenciája
Hirdetés