Hathengeres turbómotorral és plug-in hibrid hajtással a Mercedes-Benz E 53 AMG Hybrid 4matic+ megmutatja, hogy a 600 lóerő nem mindig bűnös élvezet.

Affalterbachban már évek óta a rajongók könnyeivel öntöznek, annyira drámai változások történnek a Mercedes-Benz-hez szorosan kötődő AMG-nél. Eltűnt a tizenkét hengeres S 65-ös és üvöltő V8-as helyett négyhengeres lett a C 63, most pedig az E 53 sorhatosához csapták hozzá a 100 kilométeres hatótávú hibrid hajtást.

Mindennél fontosabb autó a Mercedesnek az E-osztály, ezért az E 53 AMG-nek is tökéletesnek kell lennie.

Ez a limuzin és kombi jelenti a márka esszenciáját, a tökéletes minőségű mindennapi autót, amiben a forma komolyságot ad, a mechanika pedig a korszak legjobbja. A W214-es kódú E-osztálynak olyan elődök után kell bizonyítania, melyek taxiként és luxusautóként is kiválóan működnek. A Mercedes-AMG E 53 pedig ennek a sokoldalúságnak ad egy sportos ízt.

Ahogyan egy igazi AMG modellhez illik, az E 53-ason is megjelenik a hatalmas méretű csillag, mely a Panamericana rács hangsúlyosan függőleges lamelláin díszeleg. A feketével keretezett hűtőmaszkot kontúrvilágítás emeli ki, alatta pedig hatalmas nyílásokon szívja a hűtőlevegőt. Igazán határozott kiállása van az E 53-nak az oldalanként 11 milliméterrel kiszélesített sárvédőkkel. Mivel a rengeteg lóerőhöz és a hibrid rendszerrel járó nagyobb súlyhoz merevebb karosszéria kell, ezért számos ponton megerősítették az E 53-at, így a kormányzás és a stabilitás is sportautóhoz illő.

Letisztult vonalvezetése, a finoman formázott lemezek és a süllyesztett kilincsek miatt oldalról markánsabbak a szélesítések és a küszöb éle. A felnik szinte egy szintben vannak a sárvédők peremével, a kerekek pedig kitöltik az íveket, amivel a versenyautókat idézi a Mercedes-AMG E 53. Elöl 370 milliméteres tárcsákat szorongatnak a négydugattyús féknyergek. Opcionálisan rendelhető karbon-kerámia rendszer is 390 milliméteres tárcsákkal és hatdugattyús nyergekkel.

Elektromechanikus fékrásegítő gondoskodik arról, hogy az E 53-as hatékonyan egyesítse az elektromos regenerációt a hidraulikus fékkel. Ezt a rendszer vezetési stílustól és körülményektől függően a automatán szabályozza, így állandó nyomáspont mellett is hosszabb ideig képes a visszatermelő lassításra.

Kompresszor és V8

2003-ban még Nemzetközi Év Motorja díjat is nyert a Mercedes-Benz E 55 AMG 5,4 literes, IHI kompresszorral szerelt V8-asa, mely 476 lóerős és 700 Nm nyomatéka van. Utóbbi miatt a régebbi 5 fokozatú automata váltóval szerelték, mert a 7G-Tronic-nak ez túl sok lett volna. A limuzin és kombi karosszériával elérhető E 55 AMG 5,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra.

Tapadásvesztés esetén is szabadon osztja el a nyomatékot a kerekek között a 4matic+ összkerékhajtás, melynek viselkedését a különböző vezetési módok határozzák meg. Sportosabb beállításokkal az E 53 hátsókerekes autóként viselkedik, amivel jobban hozza az AMG-re jellemző karaktert. Összkerék-kormányzása akár 2,5 fokot is fordít a hátsó kerekeken.

28,6 kWh kapacitású akkumulátorával akár 100 kilométert is képes megtenni egyetlen feltöltéssel a Mercedes-AMG E 53, így akár villanyautóként is használható az ingázás során vagy a nagyvárosok alacsony emissziós zónáiban. Egyenáramú töltőről (DC) 60 kW-tal is tölthető, ezzel tízről nyolcvan százalékra nagyjából 20 perc alatt töltődik.

Feszesen tartó kagylóülései a vezetőnek szólnak, az MBUX fedélzeti rendszer pedig akár pihenni is segít az utasnak.

Akár három műszerfali kijelzővel és az utastér felé néző kamerával is kérhető (MBUX Superscreen) a Mercedes-AMG E 53, amivel így töltés közben lehet lezavarni az online meetinget vagy netes tartalmakat fogyasztani, esetleg élvezni a relaxáló programok és a hangulatvilágítás játékát. Egyetlen kompromisszum, hogy a kagylóüléshez nem jár masszázs és kevesebb az állítási lehetőség, de a pályanapokon a feszes tartással értékes másodperceket lehet nyerni vele.

Nem kell lemondania a praktikumról annak sem, aki nem enged a 600 lóerőből, a Mercedes-AMG E 53 ugyanis kombi változatban is elérhető. A 40:20:40 arányban dönthető hátsó ülésekkel szabadon lehet variálni a raktér méretét, így biztosan befér majd minden csomag a sílécekkel együtt.

Hathengeres turbómotor, 9 fokozatú váltó, összkerékhajtás és hibrid rendszer együtt repíti a Mercedes-AMG E 53-at.

Átdolgozták a 3,0 literes, sorhatos turbómotor hűtési rendszerét, a feltöltő pedig a korábbi 1,1 helyett már 1,5 baros töltőnyomást állít elő. Elődjéhez képest 14 lóerővel erősebb és jobb a reakcióideje is. A benzinmotor önmagában 449 lóerőt ad le 5800 és 6100 között, a maximális nyomatéka pedig 560 Nm 2000 és 5000 között.

163 lóerős és 480 Nm nyomatékú villanymotorjával együtt a Mercedes-AMG E 53 rendszerteljesítménye 585 lóerő, maximális nyomatéka pedig 750 Nm. Race Start módban a teljesítmény 612 lóerő. Ezzel a szedán 3,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 280 km/óra a végsebessége (az E 53 kombi 3,9 másodperces gyorsulást tud és 275 km/órás végsebességet).

Ez is érdekelhet:

A Mercedes legfényesebben ragyogó csillaga az új E-osztály

Hagyományok találkoznak a digitalizációval az új Mercedes E-osztályban.

Tökéletes sportkupé a Mercedes-AMG CLE 53

Dögös és gyors. Töltőkábel nélkül, hathengeres motorral, ahogy kell.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában