Hathengeres turbómotorral és plug-in hibrid hajtással a Mercedes-Benz E 53 AMG Hybrid 4matic+ megmutatja, hogy a 600 lóerő nem mindig bűnös élvezet.

Affalterbachban már évek óta a rajongók könnyeivel öntöznek, annyira drámai változások történnek a Mercedes-Benz-hez szorosan kötődő AMG-nél. Eltűnt a tizenkét hengeres S 65-ös és üvöltő V8-as helyett négyhengeres lett a C 63, most pedig az E 53 sorhatosához csapták hozzá a 100 kilométeres hatótávú hibrid hajtást.

Mindennél fontosabb autó a Mercedesnek az E-osztály, ezért az E 53 AMG-nek is tökéletesnek kell lennie.

Ez a limuzin és kombi jelenti a márka esszenciáját, a tökéletes minőségű mindennapi autót, amiben a forma komolyságot ad, a mechanika pedig a korszak legjobbja. A W214-es kódú E-osztálynak olyan elődök után kell bizonyítania, melyek taxiként és luxusautóként is kiválóan működnek. A Mercedes-AMG E 53 pedig ennek a sokoldalúságnak ad egy sportos ízt.

Ahogyan egy igazi AMG modellhez illik, az E 53-ason is megjelenik a hatalmas méretű csillag, mely a Panamericana rács hangsúlyosan függőleges lamelláin díszeleg. A feketével keretezett hűtőmaszkot kontúrvilágítás emeli ki, alatta pedig hatalmas nyílásokon szívja a hűtőlevegőt. Igazán határozott kiállása van az E 53-nak az oldalanként 11 milliméterrel kiszélesített sárvédőkkel. Mivel a rengeteg lóerőhöz és a hibrid rendszerrel járó nagyobb súlyhoz merevebb karosszéria kell, ezért számos ponton megerősítették az E 53-at, így a kormányzás és a stabilitás is sportautóhoz illő.

Letisztult vonalvezetése, a finoman formázott lemezek és a süllyesztett kilincsek miatt oldalról markánsabbak a szélesítések és a küszöb éle. A felnik szinte egy szintben vannak a sárvédők peremével, a kerekek pedig kitöltik az íveket, amivel a versenyautókat idézi a Mercedes-AMG E 53. Elöl 370 milliméteres tárcsákat szorongatnak a négydugattyús féknyergek. Opcionálisan rendelhető karbon-kerámia rendszer is 390 milliméteres tárcsákkal és hatdugattyús nyergekkel.

Elektromechanikus fékrásegítő gondoskodik arról, hogy az E 53-as hatékonyan egyesítse az elektromos regenerációt a hidraulikus fékkel. Ezt a rendszer vezetési stílustól és körülményektől függően a automatán szabályozza, így állandó nyomáspont mellett is hosszabb ideig képes a visszatermelő lassításra.

Kompresszor és V8

2003-ban még Nemzetközi Év Motorja díjat is nyert a Mercedes-Benz E 55 AMG 5,4 literes, IHI kompresszorral szerelt V8-asa, mely 476 lóerős és 700 Nm nyomatéka van. Utóbbi miatt a régebbi 5 fokozatú automata váltóval szerelték, mert a 7G-Tronic-nak ez túl sok lett volna. A limuzin és kombi karosszériával elérhető E 55 AMG 5,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra.

Tapadásvesztés esetén is szabadon osztja el a nyomatékot a kerekek között a 4matic+ összkerékhajtás, melynek viselkedését a különböző vezetési módok határozzák meg. Sportosabb beállításokkal az E 53 hátsókerekes autóként viselkedik, amivel jobban hozza az AMG-re jellemző karaktert. Összkerék-kormányzása akár 2,5 fokot is fordít a hátsó kerekeken.

28,6 kWh kapacitású akkumulátorával akár 100 kilométert is képes megtenni egyetlen feltöltéssel a Mercedes-AMG E 53, így akár villanyautóként is használható az ingázás során vagy a nagyvárosok alacsony emissziós zónáiban. Egyenáramú töltőről (DC) 60 kW-tal is tölthető, ezzel tízről nyolcvan százalékra nagyjából 20 perc alatt töltődik.

Feszesen tartó kagylóülései a vezetőnek szólnak, az MBUX fedélzeti rendszer pedig akár pihenni is segít az utasnak.

Akár három műszerfali kijelzővel és az utastér felé néző kamerával is kérhető (MBUX Superscreen) a Mercedes-AMG E 53, amivel így töltés közben lehet lezavarni az online meetinget vagy netes tartalmakat fogyasztani, esetleg élvezni a relaxáló programok és a hangulatvilágítás játékát. Egyetlen kompromisszum, hogy a kagylóüléshez nem jár masszázs és kevesebb az állítási lehetőség, de a pályanapokon a feszes tartással értékes másodperceket lehet nyerni vele.

Nem kell lemondania a praktikumról annak sem, aki nem enged a 600 lóerőből, a Mercedes-AMG E 53 ugyanis kombi változatban is elérhető. A 40:20:40 arányban dönthető hátsó ülésekkel szabadon lehet variálni a raktér méretét, így biztosan befér majd minden csomag a sílécekkel együtt.

Hathengeres turbómotor, 9 fokozatú váltó, összkerékhajtás és hibrid rendszer együtt repíti a Mercedes-AMG E 53-at.

Átdolgozták a 3,0 literes, sorhatos turbómotor hűtési rendszerét, a feltöltő pedig a korábbi 1,1 helyett már 1,5 baros töltőnyomást állít elő. Elődjéhez képest 14 lóerővel erősebb és jobb a reakcióideje is. A benzinmotor önmagában 449 lóerőt ad le 5800 és 6100 között, a maximális nyomatéka pedig 560 Nm 2000 és 5000 között.

163 lóerős és 480 Nm nyomatékú villanymotorjával együtt a Mercedes-AMG E 53 rendszerteljesítménye 585 lóerő, maximális nyomatéka pedig 750 Nm. Race Start módban a teljesítmény 612 lóerő. Ezzel a szedán 3,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 280 km/óra a végsebessége (az E 53 kombi 3,9 másodperces gyorsulást tud és 275 km/órás végsebességet).

Ez is érdekelhet:

A Mercedes legfényesebben ragyogó csillaga az új E-osztály

Hagyományok találkoznak a digitalizációval az új Mercedes E-osztályban.

Tökéletes sportkupé a Mercedes-AMG CLE 53

Dögös és gyors. Töltőkábel nélkül, hathengeres motorral, ahogy kell.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Basszust a népnek! – Ezek a magyar partyhangszórók rendesen átrendezhetik a piacot

Még mindig hidegrázós Hamilton és Verstappen utolsó köre arról a bizonyos Abu-dzabi Nagydíjról

A Player kérdése: Elkezdted beszerezni a karácsonyi ajándékokat?
36% Naná, idén nem bízok semmit a véletlenre!
25% Fejben már igen, gyakorlatban még nem.
39% Van még idő, majd decemberben!
Advertisement
Hirdetés