A Mercedes-AMG bemutatta a C-osztály eddigi legerősebb változatát, ami ugyan búcsút vett a fantasztikus hangú V8-astól, de a hibrid rendszerrel megtámogatott négyhengeres motorja sokkal izmosabb lett az elődénél.

A Mercedes már az új C-osztály bemutatóján elárulta, hogy ez a generáció kizárólag négyhengeres motorokkal készül majd, ezért számítottunk rá, hogy az AMG-modelleknek meg kell válniuk a hat- és nyolchengeres erőművektől. Idén tavasszal a C 43-ról hullt le a lepel, ott a háromliteres V6-ost váltotta a kétliteres négyhengeres, 408 lóerős teljesítménnyel.

Most a C-osztály abszolút csúcsmodelljére került a sor, teljes nevén Mercedes-AMG C 63 S E Performance, ahol a típusjelzés már úgyis rég csak a hierarchiáját jelenti a kínálatban.

Az orrában egy kétliteres, turbós négyhengeres benzines dolgozik, de abból a világ legerősebbje,

a teljesítménye 476 lóerő, a maximum nyomatéka 545 Nm.

Ez még nem minden, a C 63 ugyanis egyedi plug-in hibrid rendszert kapott: az AMG-nél szerencsére úgy gondolják, hogy

az elektromotort nemcsak a fogyasztás csökkentésére, de a teljesítmény növelésére is lehet használni.

A hátsó kerekekhez ezért egy 204 lóerős, 320 Nm nyomatékú elektromotor került, amivel akár 125 km/órával is lehet haladni.

Az AMG-féle C 63-ban azonban inkább az a lényeg, hogy a kombinált teljesítménye 680 lóerő,

a maximum nyomatéka is elképesztő, 1020 Nm. Jóval nagyobb értékek ezek, mint a 4 literes biturbó V8-as elődje 510 lóerős teljesítménye és 700 Nm nyomatéka. A százra gyorsulás ideje 4-ről 3,4 másodpercre csökkent, a végsebessége 250 vagy 280 km/óra lehet.

Mivel az autóban nem az elektromos haladás a fontos, ezért a tömeg mérsékelten tartása érdekében az akkumulátor csak 6,1 kilowattórás, és bár tölthető, de az autó

nem lesz jogosult a zöld rendszámra, mivel csak 13 kilométert képes elektromosan haladni.

Az akkumulátor energiája azonban mindig elegendő arra, hogy 10 másodpercre a csúcsteljesítményt adja le az autó.

Az összkerékhajtású C 63 S alapáron kapja meg a hátsókerék-kormányzást és a karbonkerámia fékeket,

a számtalan választható üzemmód közt pedig van egy Master mód, ahol enyhén túlkormányzott lesz az autó. Az első ránézésre is izmosabb sportmodellben az a legjobb, hogy a szedán mellett kombiként is kínálja majd a Mercedes-AMG.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
A hetvenes években az Ikarusnál ilyennek képzelték a jövő autóbuszát