Kényelme akár a luxuslimuzinoké, a praktikuma a kombié, a hasmagassága pedig szabadidő-autós a Mercedes-Benz E-osztály All-Terrainnek, mely tényleg nagyon közel van a tökéleteshez.
Mindig nagyon szerettek túlozni, és ezt kellő magabiztossággal adta elő a Mercedes, de az E-osztály esetében nem engedhetik meg maguknak a hibát. Hiába lépte át a küszöböt az elektromos autók kora, egy tisztességes E-osztály használhatóságát még mindig nagyon kevesen képesek megugrani. Ez az autó egyszerre képes családi kombi, nyúzható taxi és luxuslimuzin lenni. Az E-osztály All-Terrain pedig egyenesen olyan, mintha minden kérdésre tudná a választ.
Dupla menetfényével és fekete keretes hűtőmaszkjával, a csillagot formázó hátsó lámpáival nem szerénykedik az E-osztály All-Terrain.
Karosszériáját körben fényezetlen műanyagba tunkolták, a betéteken pedig visszaköszönő elem a bordázott minta, a hűtőrács dupla lamellája pedig a szabadidő-autókra utaló részlet. Az All-Terrain modellben alapfelszereltség az elektronikusan vezérelt adaptív lengéscsillapító és a légrugózás, amivel akár 46 milliméterrel nőhet a hasmagassága. Csökkenti a légellenállást és ezzel növeli a hatékonyságot is, amikor komfortos módban, 120 km/órás sebesség felett 15 milliméterrel leengedi az autót (0,28-as légellenállási együttható).
Utastere megegyezik az E-osztály szedán és kombi változatával, így az All-Terrainban is lehet a szép natúr fabetét helyett akár három kijelző is a kabin teljes szélességében. A legjobban azonban a digitális műszeregységgel és az egy fekvő formátumú érintőfelülettel néz ki. Az E-osztály All-Terrain 4950 milliméter hosszú és 2961 milliméteres a tengelytávja, tehát bőven van hely benne az utasoknak és a csomagoknak is. Csomagtartója a benzines és dízel modellek esetében 615 literes (1830 literre bővíthető), a konnektorról tölthető hibrid változaté pedig 460 liter (a hátsó üléseket ledöntve 1675 liter).
Ez lesz az egyetlen kombi E-osztály, ami elérhető lesz Amerikában, viszont Európában a benzines mellett lesz dízel és plug-in hibrid is.
Minden biztonsági és kényelmi opció, ami az E-osztályhoz elérhető, abból nem marad ki az All-Terrain sem. 2017-ben bemutatott elődjéhez képest a legnagyobb újdonság az E 300 de 4matic modell, melyben a 2,0 literes, négyhengeres turbódízel motorhoz (197 lóerő, 440 Nm nyomaték) csatlakozik az elektromos hajtás, így a rendszerteljesítmény 230 lóerő és 700 Nm nyomaték. Ezzel 6,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 213 km/óra a végsebessége.
Legizmosabb változatában, az E 450 4maticban 3,0 literes, sorhatos turbós benzinmotor van, mild hibrid hajtással. Ez 381 lóerőt ad le 5800 és 6100 között, maximális nyomatéka pedig 500 Nm. 4,7 másodperces gyorsulásával és 250 km/órás végsebességével ez már murvás úton is bőven ad teret a mókának.
Ez is érdekelhet: