Álcázott prototípusai már az utakon futnak, de a legújabb Mercedes-Benz E-osztály premierjére még várni kell. Stuttgartban azonban szokás szerint nagy dobással készülnek, hiszen ez a márka egyik legfontosabb modellje, ezért most külön bemutatják a műszerfalát.

Szinte megszokott menet ez a Mercedes-Benznél, hiszen az igazán nagy újításokat nem rejtik el egy egész autó bemutatója mögé, hanem megadják az innovációnak járó hírverést. A hamarosan érkező E-osztállyal a hagyományos autók korszakát is búcsúztatják, de ez nem jelenti azt, hogy a múltba nyúlnának, hanem sokkal inkább a jövő felé veszik az irányt, és ez egyértelműen látszik a műszerfalon is.

Minden kétséget kizáróan az E-osztály a Mercedes-Benz legfontosabb modellje, mely meghatározza a márkát.

Olyan felmenői vannak, amiket mindig a kényeztető kényelemmel, a biztonsággal, a kiváló minőséggel és a tartóssággal azonosítottak, amihez a modern autózásban a digitalizáció is csatlakozik.

Feltűnő, hogy az S-osztálynál is több képernyő fogadja az elöl utazókat az új E-ben, melyet a Mercedes csak Superscreennek nevez. Ez egyben el is helyezi a térképen a méreteket, hiszen az EQS-ben megjelent teljes szélességű kijelzőcsoport a Hyperscreen nevet viseli.

Ezzel ellentétben az E-osztályban a szabadon konfigurálható, több nézetet és stílust kínáló digitális műszeregység önálló kijelző a kormány mögött. A középkonzolon már csak néhány gomb van, az egészet a központi érintőképernyős fedélzeti rendszer uralja.

Érintésen túl akár hangutasításokkal is vezérelhető az MBUX.

Itt még nem ér véget a digitális élmény, mert az utas előtt is akad egy kisebb kijelző, melyen akár szórakoztató funkciók is futtathatók. Az internetes kapcsolat miatt felhőn keresztül frissül a rendszer és új funkciókkal bővülhet. Újdonság, hogy az utastéri kamera álló helyzetben akár Zoom meetingekhez is használható arra az esetre, ha például a plug-in hibrid változat töltése közben érne a megbeszélés.

Tizenhét hangszóró és további négy hangátalakító adja a Burmester audiorendszer többdimenziós hatását, de a hangulatvilágítás is változhat a zene ritmusának hatására. Ezeken kívül természetesen a legfejlettebb biztonsági és vezetéstámogató rendszerek lesznek elérhetőek az E-hez, mely egyike az utolsó, klasszikus értelemben vett Mercedeseknek a belsőégésű motoros korszakból.

Ez is érdekelhet:

A megújult E-osztály mindent tud, amit egy autó csak tudhat

Szinte már teljesen átveszi a vezetést.

A V8-as a múlté, 680 lóerővel hasít az új hibrid C 63 AMG

A világ legizmosabb négyhengeresével és hibrid rendszerrel jön a C-osztály csúcsmodellje.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában