Négyszázötven lóerős turbómotorral, kiszélesített karosszériával és feszesen tartó sportülésekkel igazi sportkupé a Mercedes-AMG CLE 53 4matic+, amivel kényelmes az utazás és öröm egy kanyargós hegyi út.
Miközben egyre nagyobb teret nyernek a konnektorról tölthető sportmodellek és a mindennél jobban gyorsuló elektromos autók, igazi öröm egy olyan klasszikus sportkupé, mint a Mercedes-AMG CLE 53-as, mely tele van modern technikával, azért mégis a hathengeres turbómotoré és az okos összkerékhajtásé, de leginkább a vezetőé a főszerep.
449 lóerővel és 560 Nm nyomatékkal a Mercedes-AMG CLE 53-as 4,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra és akár 270 km/órás sebességgel is hasíthat.
Kihalt a kisebb sportmodellekben a nyolchengeres motor, ezért már a C-osztályban is a bitang négyhengeresre épülő hibrid hajtás van, de a CLE 53-asban szerencsére csak a benzinnel kell tölteni ahhoz, hogy a sorhatos megcsinálja a mágiát. Az AMG mérnökei átdolgozták az M256-os kódú, 2999 köbcentis motort. Optimalizálták az égéstereit, a szívó és kipufogó oldalt, valamint újak a dugattyúgyűrűk és a befecskendező rendszer. A turbófeltöltő mellett egy elektromos kompresszora is van, így 1,5 barra növeli a töltőnyomást. Alapvetően 560 Nm nyomatékot teker ki magából 2200 és 5000 között, de overboost módban akár 600 Nm-t is tud tizenkét másodpercig.
Motorjához 48 voltos mild hibrid (23 lóerős és 205 Nm nyomatékú) rendszer csatlakozik, amivel a stop-start szinte észrevétlenül működik. Kilencfokozatú automata váltója egy AMG-hez illően gyorsan vált, a reakcióideje pedig különösen Sport+ és kézi módokban azonnali. A CLE 53 4matic+ összkerékhajtása a tapadáson túl a mókát is szolgálja, ezért több fokozatban is állítható, a hátsó gumik életét pedig a Drift móddal lehet drámaian megrövidíteni.
Finom bőrkárpit és remek digitális élmény a luxusért, piros biztonsági övek és kagylóülések a sportos hangulatért.
Hatvannégy színben állítható hangulatvilágítása van és a legfrissebb MBUX fedélzeti rendszer fut a 11,9 colos érintőképernyő mögött a CLE 53-ban, de ennek az autónak nem a négyszemélyes utastér és a digitális műszeregység adja a lényegét, hanem a merev karosszéria és a vezetési élmény. Minden paramétere állítható a vastag karimájú sportkormányról és négydugattyús nyergek harapnak az első féktárcsákba a Michelin Pilot Sport 4S gumikba húzott felnik mögött.
Elöl 58 milliméterrel, hátul pedig 75 milliméterrel szélesebb az AMG változat nyomtávja a sima CLE-hez képest, ezért izmosabban domborodnak a CLE 53 sárvédői. Függőleges osztású Panamericana maszkon és nagy nyílásokon keresztül szívja a hűtőlevegőt a hathengeres turbómotor, a hátulján pedig négy kipufogócső mered. Nem hagy sok kérdést, az biztos.
Ez is érdekelhet: