Öröm olyan sajtóközleményből cikket írni, ami végre egy csinos kupéról szól és nem egy konnektorról tölthető szabadidő-autóról, és ezért önmagában nagyon hálás vagyok a Mercedes-Benz CLE-nek, ami egy igazi sportosan elegáns gép azoknak, akik ízlésesen szeretik élvezni az autózást.

Nagyon haragszom azokra, akik képesek elkoptatni a kupé nevet egy teljesen értelmetlen okból lecsapott tetejű szabadidő-autóra, mert annak semmi köze egy igazi kétajtós kupé szépségéhez. Mind közül a kabrió a legősibb formátum, de az autózás legtökéletesebb formája egyértelműen a kupé, és mindkettőt bátran megmutatja a C-osztály és az E-osztály kupé illetve kabrió változatát egyszerre helyettesítő Mercedes-Benz CLE-osztály.

Tökéletes arányai adják a CLE remek sziluettjét, a Mercedeshez illő részletek pedig az ízléses fényűzést.

Letisztult felületekből kiemelkedő hangsúlyos élek miatt sportos a CLE formaterve, melynek 4850 milliméter hosszú karosszériája az alacsonyan futó tetővonallal (1428 mm) és a hosszú tengelytávval (2865 mm) tökéletes kétajtós kupét adnak ki. A menetszélnek feszülő cápaorrán büszkén díszeleg a háromágú csillag, a hűtőmaszk rácsozása pedig apró csillag motívumokból áll. Erőteljes vonal tart az első sárvédőtől a tükörig és a kilincstől a hátsó sárvédő végéig, amitől egy izmos, derékban karcsú autó lesz a Mercedes-Benz kupéja.

Jó arányban vegyíti a mindennapi használathoz szükséges praktikumot és a dinamikus vezetéshez elengedhetetlen merevséget a kupé karosszériája. Négyszemélyes utasterében a C-osztályból ismert 12,3 colos digitális műszeregység és álló formátumú, 11,9 col képátlójú érintőkijelzős MBUX fedélzeti rendszer található, hat fokkal a vezetőülés felé fordítva.

Futóműve hosszú távon komfortos, a kanyargós utakon pedig igazi élvezet lesz vezetni a CLE-t.

Ellentétben a BMW-nél használt MacPherson felfüggesztéssel, a CLE első kerekei mögött négylengőkaros futómű van, hátul pedig ötlengőkaros rendszer, mely eleve sportosabbra hangolt és 15 milliméterrel alacsonyabb a C-osztályénál. Háromféle futómű választható a CLE-hez, melyek közül az ültetett komfortfelfüggesztés jelenti az alapot, a következő szint pedig az elektronikusan vezérelt adaptív lengéscsillapítás és a sportkormányzás párosa, valamint elérhető összkerék-kormányzással is.

Utóbbi esetben a rendszer akár 2,5 fokkal is elfordíthatja a hátsó kerekeket, így 50 centiméterrel csökken a fordulókör (az 4matic modellek esetében 11,7 méter helyett 11,2 méterre), a hagyományos hátsókerekes verziók esetében 11,2-ről 10,7 méterre csökken. 60 km/órás sebesség alatt a rendszer az első kerekekkel ellentétes irányba kormányozza a hátsókat, nagyobb tempónál pedig az elsőkkel egy irányba, így növelve a stabilitást.

Dízelmotorral, négy- és hathengeres benzinesekkel és konnektorról tölthető hibriddel.

Nem bízza a véletlenre a Mercedes, a CLE-hez még plug-in hibrid hajtás is elérhető lesz a későbbiekben, első körben azonban négyhengeres dízelmotorral és több benzinessel kínálják. Valódi hosszútávfutó a CLE 220 d, melynek 2,0 literes, négyhengeres turbódízele 200 lóerős és 440 Nm nyomatékú. A formás kupé ezzel 7,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 238 km/óra a végsebessége.

CLE, vászontetővel is

Egy időben a kupé megjelenésével a Mercedes bemutatta a CLE kabrió változatát, mely egy klasszikus, vászontetős kabrió. A lejtős tetővonal helyett több színben választható, elektromos mozgatású tetővel szerelik, a szélvédelemről pedig a hátsó üléseket fedő szélterelő, illetve a szélvédőkeretből kiemelkedő elem biztosítja.

Amíg a C-osztály nem elérhető hathengeres motorral, addig a CLE-ben ott az igazi finomság, az M256 kódú 3,0 literes, sorhatos turbómotor, ami a mild hibrid rendszerrel igazán finom járású és elsimítja a turbólyukat. A CLE 450 4matic 381 lóerős és 500 Nm nyomatéka van, 4,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 250 km/óra a végsebessége. Minden motorhoz a Mercedes 9 fokozatú automata váltója csatlakozik.

Biztos vagyok benne, hogy az Ortodox Mercedes Kisegyház megjegyzi, hogy a CLE-nek a B oszlop miatt nem olyan légies a megjelenése, mint a régi kupéknak, de ez mind nem számít. Mert menthetetlenül fogy a levegő a szép kupék és kabriók körül, amit nagyon jól mutat az is, hogy az S-osztályból már nem is kínál ilyeneket a Mercedes, de az SL mellett a CLE megjelenése azért ad még bőven okot az örömre.

Ezi s érdekelhet:

A Mercedes legfényesebben ragyogó csillaga az új E-osztály

Hagyományok találkoznak a digitalizációval az új Mercedes E-osztályban.

A múltat viszi a jövőbe a Mercedes-Benz Vision One-Eleven

Elképesztő tanulmányautóban mutatja be a Mercedes az axiális fluxusmotort.

Csomagtartó helyett komfortban nőtt a Mercedes E-osztály kombija

Kisebb lett a csomagtere, de még mindig hatalmasnak számít.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

A kanyar, ahol kiderül, ki a jó vezető, és ki a boyracer

Az oroszok fiatalos terepjárója lehetett volna az UAZ-ból épített Jump

További cikkeink a témában