Reggel egy fontos meetingre araszolsz vele a nagyvárosi dugóban, egy húzós nap végén pedig megkergeted a kedvenc szerpentineden hazafelé, aztán hétvégén irány a pályanap. A Mercedes-AMG GT Coupé legalább annyira luxusautó, mint amennyire sportkupé.
Négyszemélyes utastere van és elektromos mozgatású csomagtérajtaja, ami mögött több mint háromszázhúsz literes térbe lehet pakolni, beszédfelismerős fedélzeti rendszerének óriási érintőképernyője trónol a középkonzolon, közben pedig a gépháztető alatt ott a nyolchengeres turbómotor, ami 3,2 másodperc alatt rántja 100 km/órára a Mercedes-AMG GT 63 4matic+ Coupét.
Kényelmes a mindennapokban, ütőképes a versenypályán az AMG szívdöglesztő sportkupéja.
Mintha egyenesen a Porsche 911-esnek címzett hadüzenet volna a GT Coupé, amivel az AMG maga mögött hagyta a kétüléses sportautót és teret nyert a praktikum. Ettől függetlenül azonban az AMG kupéja elképesztően szép vonalú autó, aminek arányai a sportos túrakupékat idézi. Hosszú tengelytávja, elnyújtott gépházteteje van, a kabin optikai tömege pedig a hátsó tengelyen ül, tetővonala rövid farba olvad a végére. Izmos sárvédői és hangsúlyos kopoltyúja van, továbbá a lemezekbe simuló süllyesztett kilincsei.
Cápaorrán vicsorog a széles, függőleges lamellás Panamericana maszk, amin keresztül megvillannak a hűtők. A Mercedes Digital Light LED fényszóróinak hármas menetfénye könnyen felismerhetővé teszi éjszaka is a GT-t, de sokkal érdekesebb a háromdimenziós hátsó lámpa, melynek sötétített felületéből az elsőkre rímelő három fénypont világít. Sportos elem a fix hátsó szárny és a diffúzor két végén meredő dupla kipufogócsövek.
Alig láthatóak az aktív aerodinamikai elemek a GT-t, köztük a kiemelkedő hátsó szárny és a hajtás hűtési igényétől függő aktív lamellák. Motorja előtt az ajtó alján egy két kilogramm súlyú karbon elem is van, mely 80 km/órás sebességnél automatikusan 40 millimétert süllyed, így szinte az útra szívja az autót a légáram. Ezzel a megoldással javul a tapadás, a stabilitás és az irányíthatóság.
4728 milliméter hosszú, 1984 milliméter széles és 1354 milliméter magas a Mercedes-AMG GT Coupé, tengelytávja pedig 2700 milliméteres, az összkerék-kormányzású autó fordulóköre 12,5 méter. A hétköznapi használatban éppen elegendő a 321 literes csomagtér, melyet a hátsó ülések ledöntésével 675 literre lehet bővíteni. A Mercedes szerint a második sor csak 150 centiméteres magasságig, tehát leginkább gyerekeknek ajánlott, mert a lábtér és a fejtér is szűkös.
Hatvannégy színben állítható hangulatvilágítás és modern digitális élmény, kagylóülések és vaskos fogású sportkormány.
Finom bőrkárpitozása és panoráma üvegteteje, valamint a Burmester hifi ezüsten csillogó hangszórói a Mercedes luxusautóit idézik, de az AMG kagylóülések és a duplaküllős sportkormány, valamint a mélyen ülő digitális óracsoport és a turbina alakú légbeömlők már egyértelműen sportkupés stíluselemek. A kormány mögötti kijelző többféle nézetet is kínál a minimalistától az AMG-ig, melyek között a kormány érintőgombjaival lehet válogatni.
Középkonzolja egyetlen 11,9 colos érintőképernyő, melyen a felhőn keresztül frissülő MBUX fedélzeti rendszer fut. Ennek egyes funkciói szintén elérhetőek a kormányról, de érintéssel és természetes beszédet felismerő hangvezérléssel is. Az AMG menüben konfigurálható a hajtás minden eleme, de olyan információk is megjelenhetnek, mint a köridő vagy az olajnyomás és a folyadékok hőmérséklete. Ezek az adatok rendkívül fontosak, ha az AMG GT versenypályán küzd az ezredmásodpercek ellen.
Alumínium, acél, magnézium és kompozit anyagokból áll össze az 1970 kilogrammos AMG GT.
Istentelenül nehéz autó a Mercedes-AMG sportkupéja, melyben optimalizált anyagkeresztmetszetekkel és a könnyű kompozit anyagból készült zárhíddal is igyekeztek súlyt csökkenteni a mérnökök. A két évtizednyi fejlődés és modern anyaghasználat ellenére 200 kilóval nehezebb, mint a Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster változata. Igényes a Mercedes-AMG GT futóműve, mely mindkét tengelyen kettős kereszlengőkaros, adaptív lengéscsillapítóval és aktív összkerék-kormányzással. Nagyjából 100 km/órás tempó alatt az elsőkkel ellentétes irányba fordítja a rendszer a hátsó kerekeket, így fordulékonyabb az autó, nagy sebességnél az elsőkkel megegyező irányba, hogy növelje a stabilitást. Öszkerékhajtása szabadon osztja a nyomatékot a kerekek között, szóval könnyen el lehet füstölni a 305 széles hátsó gumikat. A száguldást elöl 390 milliméteres tárcsákba harapó 6 dugattyús fékek állítják meg, hátul 360 milliméter a féktárcsa átmérője.
Két nyolchengeres változattal mutatták be a Mercedes-AMG GT-t, mindkettő kizárólag kilencfokozatú automata váltóval és összkerékhajtással elérhető. A gyengébbik verzió a GT 55 4matic+ 476 lóerős, maximális nyomatéka pedig 700 Nm 2250-től egészen 4500-ig. Ez 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 295 km/óra a végsebessége. Nagyobb durranás a GT 63, melyben a 4,0 literes, biturbó V8-as motor 585 lóerőt ordít ki magából és 800 Nm nyomatéka van 2500 és 5000-es fordulat között. 3,2 másodperc alatt villan 100-ra és 315 km/óra a végsebessége.
Ez is érdekelhet: