Nagyon kevés autó ad többet a Mercedes-AMG S 63 E Performance-nál, mert bár plug-in hibridként ugyan csak 33 kilométert megy el egy feltöltéssel, de minden sportos luxuslimuzint túlszárnyal a teljesítménye, a kényelme és a minősége is.

Szebben ragyogó és felejthető korszakok is voltak már a Mercedes S-osztály életében, de még akkor sem ingathatta meg semmi, annyira a csúcsot jelenti a luxuslimuzinok között. A Mercedes luxuslimuzinja nem tűnik olyan exkluzívnak, mint egy Rolls-Royce Ghost vagy Bentley Flying Spur és nem ad akkora vezetési élményt, mint egy 7-es BMW vagy Porsche Panamera, de az elegáns karaktere mindet elhalványítja.

Igazából a Mercedes szlogenje mindent elmond az S-osztályról, mert ez itt maga a kerekeken guruló legjobbat vagy semmit.

Akkor a legjobb egy ilyen hatalmas limuzin, ha a komfortról és a nyugodt utazásról szól, de a megalománia nem ismer határokat, ezért az S-osztályból is rendre készül eszeveszett erős változat, melybe már véletlenül sem egy biturbó V12-es motor kerül, hanem konnektorról tölthető hajtás, nagyon tömény modern technikával.

Állandó mágneses szinkronmotor található a hátsó tengelynél, melynek maximális fordulatszáma 13 500 percenként. Kétfokozatú váltón keresztül kapcsolódik a hajtásba, melyből az első fokozatot maximum 140 km/órás sebességig használja. Azzal, hogy második fokozatra kapcsol a 190 lóerős (140 kW) villanymotorhoz tartozó váltó, a teljes fordulatszám tartományban ott van a biturbó V8-as mellett.

Nagyobb helyi emissziómentes hatótávja van a Mercedes-AMG GT 63 E Performance-nál, de az S 63 így sem jogosult zöld rendszámra. 6,1-ről 13,1 kWh-ra növelt kapacitású lítiumion-akkumulátorával maximum 33 kilométert képes megtenni teljesen elektromos módban. 400 voltos akkumulátorában mind az 1200 cellát körbefolyatják hűtőfolyadékkal (14 liter), hogy a lehető legjobban temperálják, így érhető el a legszélesebb tartományban a csúcsteljesítmény.

Komfortos, csúszós útra optimalizált és sportos vezetési módjai mellett teljesen elektromos, valamint Battery Hold funkció is található. Utóbbi megtartja az aktuális töltöttségi szintet, és alacsony energiafogyasztásra optimalizálva használja a villanymotort.

Pontosan tudják az AMG-nél, hogy a V8-as törvénytelen röfögésének nincs párja, ezért az S 63 E Performance legnagyobb show-ját még mindig a 4,0 literes benzinmotor csinálja.

Két turbófeltöltője a hengersorok között helyezkedik el, hogy mihamarabb tolja a levegőt a hengerekbe. A teljesítménye önmagában 612 lóerő és 900 Nm nyomaték, ami irgalmatlanul sok még ehhez az 5,3 méter hosszú, 2,6 tonnás autóhoz is.

Önmagában ennek úton tartásához nagyon komoly futómű kell, ami az S-osztály esetében adott. A temérdek lengőkar mellett adaptív légrugós felfüggesztése van és aktív kanyarstabilizátorai, valamint 4matic+ összkerékhajtása, ami annyit tesz, hogy az úthoz tapadó beállítások mellett olyan módot is kínál, amely inkább a hátsó kerekekre küldi a hajtást. Elektronikusan vezérelt differenciálműve és több állásban engedékennyé állítható menetstabilizátora van, így az utasokat óvó vezetéstámogató rendszereket is meg lehet ijeszteni vele. Hatdugattyús féknyergei elöl 400 milliméter átmérőjű karbon-kerámia tárcsákat szorongatnak.

Teljes tűzereje 802 lóerő és 1430 Nm nyomaték, amivel 3,3 másodperc alatt katapultál 100-as tempóra, és 290 km/óra a végsebessége.

Egészen szürreális számok ezek egy olyan autótól, melynek fedélzetén négy fűthető és szellőztethető, minőségi bőrkárpitba húzott masszázsfotel van, valamint csak a vezető körül két, nagyméretű kijelző. Az AMG sportkormány mögötti digitális óracsoport több nézetet is kínál az elegánstól a sportosig, figyeli a szemmozgást, és ez alapján képes 3D hatású képet alkotni.

Álló formátumú központi érintőképernyője mögött az MBUX rendszere fut, mely akár hangutasításokkal is vezérelhető, így a napfénytető elhúzásához vagy a hangulatvilágítás beállításához nem kell levenni a kezet a kormányról. Ezek mellett a hibridrendszer vezérlése és a sportos vezetéshez kapcsolódó beállítások is ezen keresztül finomhangolhatóak, ha a kormányon lévő, integrált kijelzős kapcsoló nem volna elég.

Erős és gyors, de az S 63 AMG továbbra is arról szól, hogy bármikor gondtalanul suhan az autópályán, a hátsó ülésben pedig kényelmesen lehet élvezni az utazást.

Elfektethető ülésein puha kispárnák vannak, előttük pedig szórakoztatórendszer, valamint fűthetőek a kartámaszok, hogy egész biztosan ne törje meg a relaxációt a hideg bőrkárpit érintése. A plug-in hibrid hajtás miatt azonban a bőröndöknek nem sok hely maradt, a csomagtartó 305 literesre zsugorodott.

Hatalmas légbeömlőiről és sportos rajzolatú felnijeiről azonnal felismerhető az S 63 E Performance, de sokkal egyértelműbb jel a négy kipufogóvég és a függőleges Panamericana hűtőmaszkon trónoló gigantikus, háromágú csillag. Messziről látszik, hogy a Mercedes-AMG S 63-nak rengeteg jósága van, de egyik sem a szerénység.

Ez is érdekelhet:

Úgy lett nagyon másmilyen, hogy közben sikerült megmaradnia S-Mercinek – Mercedes-Benz S 500-teszt

Az új csúcs-Merci jóval nagyobb lett, mint a régi, mégis jobban fordul. A fedélzeti elektronika pedig simán csak lenyűgöző!

A '90-es évek nehézbombázója, brutális erővel

Elképesztő mennyiségű pénzből fejlesztették és egy korszakot határoz meg a Mercedes W140-es, melynek V12-es változatához úgy nyúlt hozzá a Renntech, ahogy kell.

A V8-as a múlté, 680 lóerővel hasít az új hibrid C 63 AMG

A világ legizmosabb négyhengeresével és hibrid rendszerrel jön a C-osztály csúcsmodellje.

És ezt olvastad már?
Michael Schumacher is ezzel kezdte – a Ford visszatér a Formula–1-be
További cikkeink a témában