Négyhengeres turbómotorral is igazi sportkupé a Mercedes-AMG GT 43, melynek ereje és könnyedsége adja a vezetési élmény alapját.

Szédítően jó hangja van és lehengerlő ereje a Mercedes-AMG V8-as biturbó benzinmotorjának, de az izmos négyhengeressel szerelt GT 43-nak is van önálló karaktere. Aki a minél nagyobbat, erősebbet és gyorsabbat szereti, az csak mosolyog rajta, de a könnyebb motor, a merev karosszéria és a hátsókerék-hajtás örömteli kombináció.

Igazi Mercedes és igazi sportkupé egyszerre a 2,0 literes, turbós GT 43.

Kettő plusz két fős utasterében turbina alakú légbeömlők vannak, éjszaka látványos hangulatvilágítás és az okos MBUX fedélzeti rendszer 11,9 colos, álló formátumú érintőképernyője. A sportkupéból azonban nem hiányozhatnak a feszesen tartó sportülések és a vaskos karimájú sportkormány. Az vezetési módok választásához elég csak a kormányon lévő kapcsolón tekerni egyet, máris új arcát mutatja a Mercedes-AMG GT 43.

Kerekei mögött elöl és hátul is ötlengőkaros a felfüggesztés, a futóművében rengeteg a rugózatlan tömeget csökkentő kovácsolt alumínium alkatrész. A Mercedes-AMG GT 43-at alapból alumínium lengéscsillapítókkal és könnyű acélrugókkal szerelik. Opcionálisan adaptív felfüggesztés és összkerék-kormányzás is elérhető az autóhoz.

2,0 literes, négyhengeres turbómotorja 421 lóerőt ad le 6750-es fordulaton.

Minden idők legnagyobb literteljesítményű, szériagyártású négyhengeres motorja kerül az AMG GT Coupéba is, melynek 500 Nm nyomatéka bőven elég az élvezetes vezetésen túl a hátsó gumik elfüstölésére is, ha valakinek épp ahhoz volna kedve. A motor aktív bakokon ül, szíjhajtású indítómotor generátor csatlakozik hozzá (10 kW) és 9 fokozatú automata váltó. Elöl hatdugattyús nyergek szorongatják a 390 milliméteres féktárcsákat, a hátsó tengelyen egydugattyús a féknyereg, a tárcsa pedig 360 milliméteres.

4,6 másodperc alatt gyorsul a Mercedes-AMG GT 43 Coupé 100-ra, a végsebessége pedig 280 km/óra. A legjobb azonban az 1775 kilogrammos tömeg, amivel így közel 200 kilogrammal könnyebb az összkerékhajtású, V8-as Mercedes-AMG GT 63 4matic+ Coupénál.

Ez is érdekelhet:

600 lóerővel és 100 kilométeres hatótávval itt a Mercedes-AMG E 53 Hybrid

Üvölt a pályanapokon, néma a hétköznapokban a Mercedes-AMG E 53.

Tökéletes sportkupé a Mercedes-AMG CLE 53

Dögös és gyors. Töltőkábel nélkül, hathengeres motorral, ahogy kell.

Csodálatos és vad sportkupé a Mercedes-AMG GT

Hétköznapokon luxusautó, hétvégén pedig sportkupé.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés