Felfoghatatlan luxust és sportosságot, de még valódi terepjáró képességeket is ígér a Mercedes-Benz legnagyobb szabadidő-autója, a 2019-ben megjelent GLS minden változatát frissítették a gyors AMG-től a fényűző Maybach-ig.
Ebben a ligában hagyományosan az olyan amerikai szabadidő-autók játszottak, mint a rapperek videóklipjeiben szereplő Cadillac Escalade, de Mercedes-Benz GLS pontosan azt ígérte, amit senki más nem tudott. Hogy az S-osztály luxuslimuzin kényelmét pakolják bele egy olyan SUV-be, melyben akár heten is élvezhetik. Mi sem mutatja jobban a GLS valódi vadászterületét, minthogy a Mercedes amerikai gyárában készül, az alabamai Tuscaloosában. 1995-ben ez volt a Mercedes első jelentős gyára Németországon kívül, ahol már az első ML (a GLE elődje) készült. 2021-ben pedig csak ebben a gyárban 260 ezer Mercedes-Benz szabadidő-autó gördült le a szalagról.
5,2 méteres hosszával és 3,1 méteres tengelytávjával az X167-es kódjelű GLS a Mercedes-Benz legnagyobb SUV-ja.
Ahogyan az a Mercedesnél szokás, a csúcsmodell mindent visz, tehát a GLS-ben kizárólag hat- és nyolchengeres turbómotorok vannak, a kényelmi opciók listája pedig felsorolhatatlanul hosszúra nyúlik. A hagyományos változatok mellett AMG és négyszemélyes Maybach is készül a GLS-ből, amik azonnal felismerhetőek önálló stíluselemeikről.
Méretes hűtőmaszkján hatalmas háromágú csillag trónol, két oldalt pedig az adaptív LED-es fényszórók világítanak, melyeknek jellegzetes menetfénye az éjszaka sötétjében is felismerhetővé teszi a GLS-t. A hátsó lámpa alakja nem változott, a belső rajzolata azonban igen, három piros egység adja a menetfényt.
Amíg az alacsonyabb felszereltségű GLS-eken vízszintes a hűtőmaszk rácsozása, addig az AMG modelleken megjelenik a függőleges, ritka osztású Panamericana rács, a Maybach pedig sűrűn osztott, krómozott maszkkal hirdeti a határtalan luxust.
Mind közül egyértelműen a Maybach hirdeti legarcátlanabbul a pénzt.
Lökhárítójában apró Maybach logók vannak, az oldalsó fellépő pedig motorosan bukkan elő az autó hasa alól. Gigantikus méretű, akár 23 colos krómozott felnivel és akár kétszínű fényezéssel is rendelhető, de ez csak a kezdet. Utastere padlótól plafonig minőségi bőrrel kárpitozott és a hétszemélyes elrendezés helyett itt csak négyen utazhatnak tökéletes kényelemben. A panoráma üvegtetőn át napfénnyel világított hátsó sorban külön szórakoztatórendszer működik, az elfektethető üléseken pedig több masszázsprogram segít a relaxálásban.
Kormány mögötti kijelzője három stílusban jeleníthet meg három elrendezést a hagyományos óracsoporttól a navigáció képéig. A központi érintőképernyő mögött lévő MBUX rendszerből is a legfrissebbet kapja a GLS, mely a kormányon lévő érintőfelületekkel vagy akár hangutasításokkal is kezelhető.
Komolyan vették a terepképességeket, pedig ezzel aligha tér le bárki az aszfaltról.
Off-Road Engineering csomagja haspáncélt és 30 milliméterrel nagyobb hasmagasságot kínál, valamint járatlan utakra optimalizált menetmódokat. A 360 fokos kamera "átlátszó motorháztető" módjával akár meredek dombon felfelé haladva is látható, hogy mi van az autó előtt. A kijelzőn megjelenik az oldalirányú dőlésszög, egy iránytű és a kormányzási szög is, mely segíthet elkerülni az akadályokat.
Minden változat 48 voltos mild hibrid rendszerrel szerelt, a motorválaszték pedig a GLS 350 d 4matic jelzésű 3,0 literes, hathengeres turbódízellel kezdődik. A 269 lóerős és 650 Nm nyomatékú dízel sem lassú, hiszen 6,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége pedig 238 km/óra. Ennek tökéletes ellenpontja a Mercedes-AMG GLS 63 4matic+, melynek 4,0 literes, biturbó V8-as motorja 612 lóerős és 850 Nm nyomatéka van.
4,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra az AMG, akárcsak a Mercedes-Maybach GLS 600.
Mindkét csúcsmodellben ugyanaz a nyolchengeres biturbó benzinmotor van, de a Maybach-ba valamivel szerényebb teljesítménnyel (557 lóerő) és komfortosabb hangolással, 280 helyett 250 km/órás végsebességgel.
Ez is érdekelhet: