585 lóerős, ikerturbós motorjával négy másodperc alatt van százon, és 300 km/h-ig meg sem áll a legújabb AMG Merci, amiről nehéz eldönteni, hogy luxusautó vagy vérbeli sportkocsi.

585 lóerő, 900 Nm nyomaték, négy másodperces gyorsulás, 300 km/h végsebesség. Ezeket az adatokat kár is lenne mondatba foglalni, annyira magukért beszélnek. Az AMG teljesen kimaxolta az E63 AMG Merciben is derekasan teljesítő M157 jelzésű, 5,5 literes, ikerturbós V8-ast, ami olyan teljesítménnyel ruházza fel az új S63 AMG-t, amire rajta kívül tényleg csak igazi sportautók képesek.

Talán az S Merci sportos megjelenése miatt, az AMG változat külsőre nem sokat változott, elöl az oldalsó légbeömlőkön látható nagyobb változás, hátul pedig a duplakipufogó és a diffúzor az igazi újdonság. A megszokott látvány fogad belül is, AMG bőrüléssel, sportkormánnyal és alumíniumpedálokkal kiegészítve, de felárért kérhetünk Carbon-Fiber csomagot is, piros pedálokkal, szegélyekkel és egyéb látványos kiegészítőkkel.

Az 1995 kilogrammos S63 AMG az alumínium széleskörű használatának és a könnyű lítium-ion akkumulátornak köszönhetően száz kilóval könnyebb lett az elődjénél, amihez az opcionálisan rendelhető 4Matic összkerékhajtás is csak hetven kilogrammot tesz hozzá. A kocsiban a hétfokozatú Speedshift automata váltó mellett start/stop rendszert is találunk, így az autó fogyasztását akár 10,1 literre is lealkudhatjuk, a 237 g/km szén-dioxid-kibocsátás pedig a legszigorúbb EU-s szabványoknak is megfelel. Az első adatot mondjuk mi nem vennénk halálosan komolyan, de a potenciális vásárlókat valószínűleg úgyis ez izgatja a legkevésbé.

A diffi 33–67 százalékban osztja a nyomatékot az első és a hátsó kerekek között, így megmarad a hátsókerék-hajtásos élmény, miközben a kocsi csúszós úton is stabilan viselkedik. A 150 ezer eurós (kb. 44 millió forint) alapárba beletartozik még az Airmatic adaptív lengéscsillapító, amely komfort és sport fokozattal rendelkezik. Az új S63 AMG hivatalosan a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatkozik be számos más Mercedes-modellel együtt, az értékesítése pedig még az ősszel megkezdődik.

És ezt olvastad már?
Ilyen lenne, ha Olaszország legnagyobb autógyártója is beszállna az F1-be