1999-ben mutatta be a Mercedes a híres 1955-ös 300 SLR Uhlenhaut Coupé szellemi utódjának szánt Vision SLR tanulmányautót, pár évvel később aztán a McLarennel együttműködve megszületett az SLR kupé, melynek nagyon jól áll a nagyvárosi éjszaka.

Negyvenszázalékos tulajdonrésze volt az angol McLarenben a német Mercedesnek, miközben a Forma–1-ben is közösen küzdöttek a pontokért és persze a világbajnoki címért. Együttműködésük a versenypályán túl is tartott, aminek eredménye – a dicső múltra utalva – a holnap ezüstnyilának nevezett SLR sportautó.

Megállapodásuk szerint a Mercedes az autó formájáért felelt, a McLarenre pedig minden más maradt.

Tehát a tervezéstől a mérnöki munkán át egészen a gyártásig és utána az autók végső teszteléséig. Ennek megfelelően az összeszerelés is a Londontól nagyjából 35 kilométerre lévő Wokingban zajlott, a McLaren főhadiszállásán.

Formatervét nem kisebb név jegyzi, mint az angol Gordon Murray, aki számos Brabham versenyautón túl a világ leggyorsabb szívómotoros szupersportautóját, a McLaren F1-et is rajzolta, valamint Cosworth motorral elképesztő autókat alkot ma is a Gordon Murray Automotive név alatt.

Aki egyszer látta az SLR-t, biztosan megjegyzi a formáját, már csak a kilométereken át tartó gépházfedél miatt is.

4,6 méter hosszú az autó, de nagyobbik részét a motorháztető teszi ki, mely a Forma–1-es autók orrkiképzésére hasonlít, hatalmas háromágú csillaggal az elején. Mások szerint egészen másra hasonlít, de azt most talán engedjük el.

Felnijei turbinaszerűek, és ez nemcsak a látványnak szól, oldalanként eltérő mintázatúak, hogy megfelelően kavarják a levegőt és segítsék a fékek hűtését. Első kerekei mögött hatalmas kopoltyú van, valamint ide vezették ki a kipufogókat is.

Pillangóajtókon lévő tükrei dupla pálcákon nyújtóznak ki a karosszéria síkjából. Ennek az autónak minden centijén történik valami érdekes.

 

5,4 literes, 90 fokos hengerszögű V8-asa alumíniumblokkos és hengerenként háromszelepes, kompresszoros. A kézzel készült, szárazkarteres motor összesen 232 kg-ot nyom, és úgy 50 centiméterrel tolták az első tengely mögé. Hozzá ötfokozatú automata váltó kapcsolódik, amire a tartóssága miatt esett a választás a modernebb és komplexebb hétfokozatúval szemben.

626 lóerőt üvölt ki magából 6500-as fordulaton és 780 Nm nyomatéka van már 3250-es fordulattól. Kevesebb mint négy másodperc alatt van 100-on, nagyjából 10-ig kell számolni és a tű átlépi a 200-at, a száguldás pedig 333 km/óránál ér véget.

Exkluzív, gyors és élvezet vezetni, mégis a legtöbben trófeának használják az SLR-t.

Ennek az autónak jól áll ugyan a fűtött garázs, de még annál is szebben mutat Miami utcáin éjszaka, amikor a kirakatok és a neonok fénye szaladgál az ezüstmetálon.

Miaminak a 2020-as népszámlálás szerint 442 241 lakosa van, amivel Florida második legnépesebb városa, egyúttal az Egyesült Államok délkeleti részének tizenegyedik legnépesebbje. Art deco épületeitől egészen a felhőkarcolókig tart a skála, utóbbiból több mint háromszáz darab áll a városban. Mind előtt baromi jól mutatna az SLR, az biztos.

Ez is érdekelhet:

A világ legdrágábban eladott autója lehet a Mercedes-Benz 300 SLR

A Mercedes titokban adhatta el a két Uhlenhaut-kupé egyikét, méghozzá megdöbbentő összegért.

A V8-as a múlté, 680 lóerővel hasít az új hibrid C 63 AMG

A világ legizmosabb négyhengeresével és hibrid rendszerrel jön a C-osztály csúcsmodellje.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában