Nagyon távol van a mai kempingezés attól, ami évtizedekkel ezelőtt volt. Mostanra milliók posztolnak #vanlife alatt az Instagramon, hogy éppen merre járnak a nagyvilágban a csinos lakóautójukkal. Aki megspórolná a furgonból építős TikTok-videókat, annak itt van készen a Mercedes-Benz V-osztály Marco Polo.
Nem ma kezdte a Mercedes a lakóautózást, az első Marco Polo még 1984-ben jelent meg, azóta pedig folyamatosan készülnek a haszongépjármű alapú lakóautók. Negyven évvel később viszont egészen más irányba fordult a kempingezés a #vanlife és a #glamping posztok korában. Valójában már sokkal inkább nekik szól a Mercedes-Benz V-osztály Marco Polo, nem pedig az olcsó nyaralási lehetőséget megragadó családoknak.
Sokat elmond a V-osztály kempingezős kiadásáról, hogy akár AMG sportcsomaggal és fekete kiegészítőkkel is megvásárolható a kihajtható tetős kisbusz, hogy tényleg nagyon jól mutasson a képeken. Több színben rendelhető a karosszéria és az utastéri burkolatok is, de az elektromos mozgatású tetősátor vászna is választható. A frissített V-osztályon látványosan nagy a hűtőmaszk, melyet rengeteg apró háromágú csillag díszít, a két oldalán pedig okos LED-es fényszórók vannak, hogy éjszaka is biztonságos legyen az utazás.
Két 12,3 colos kijelzővel néz szembe a vezető, melyek egyikén a digitális óracsoport jelenik meg, a másik az MBUX fedélzeti rendszer érintőkijelzője. Mindkettőt lehet a kormányon lévő érintőgombokkal kezelni, valamint hangutasításokkal is elérhetőek egyes funkciók. Természetesen az olyan, lakóautónál kiemelten fontos kiegészítőket is integrálták a rendszerbe, mint a programozható állófűtés.
Letisztult bútorzatában van tűzhely és egy 40 literes hűtő is, valamint hasznos tárolóhelyek sokasága. Amennyiben a digitális nomád már megtalálta az ideális helyet a kempingezéshez, az utastér könnyen ággyá vagy étkezővé alakítható.
Hosszú távon takarékos dízelmotorokkal elérhető a V-osztály Marco Polo.
Bizonyára nagyon fenntartható volna az elektromos lakóautó, de a Mercedes-Benz V-osztály Marco Polo kiadását kizárólag négyhengeres turbódízel motorokkal szerelik. A legszerényebb változat (V 220 d) 163 lóerős és 380 Nm nyomatéka van, a középső szintet V 250 d jelenti 190 lóerővel és 440 Nm nyomatékkal.
Mind közül a legizmosabb a V 300 d 4matic, mely 237 lóerős, nyomatéka kereken 500 Nm, ezzel nagyjából kilenc másodperc alatt futja a százas sprintet, és akár 210 km/órás sebességgel is lehet sietni a következő Instagram-poszt helyszínére.
Ez is érdekelhet: